۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۴۶

خدابخش تاکید کرد؛

اطلاعات سازمان های خدماتی و اجرایی اردبیل ایمن سازی شود

اطلاعات سازمان های خدماتی و اجرایی اردبیل ایمن سازی شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل برلزوم ایمن سازی اطلاعات سازمان ها و دستگاه های خدماتی و اجرایی این استان برای مقابله در شرایط بحرانی و تهدیدات سایبری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش عصر یکشنبه در جلسه شوراي پدافند غير عامل استان اردبیل اضافه کرد: تمام سازمان ها نه تنها به لحاظ سخت افزاري و فيزيكي بايد ايمن سازي شود بلكه كارهاي نرم افزاري نيز بايد در اين زمينه انجام شود چرا كه در صورت ايمن نبودن اطلاعات، آسيب هاي فضاي مجازي مي تواند اين اطلاعات را از بين بيرد.

وي با بیان اینکه برخي ادارات تنها وظيفه تامين و ارايه خدمات را دارند و براي موقعيت هاي بحراني آمادگی ندارند، تصریح کرد: بنابراين ارايه اطلاعات درباره انجام پدافند غيرعامل براي چنين دستگاه هايي زمان بر است اما این مراکز باید در ساختار سازماني خود تمهيداتي را بكار ببرند كه در مواقع بحراني دچار مشكل نشوند.

استاندار اردبیل پدافند غيرعامل را مجموعه اي از اقدامات غير نظامي برای افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت هاي ضروري و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات دشمنان دانست و متذکر شد: بايد براي تمام  تهديدهاي فيزيكي و سايبري جايگزين مناسب داشتد.

وی همچنین با اشاره به آمار بالای حوادث و بلاهاي طبيعي در این استان افزود: قرار گرفتن اردبيل در موقعيتي كه برخي از بلاهاي طبيعي آن را تهديد مي كند نيازمند توجه بيش از پيش دست اندار كاران امر به پدافند غيرعامل است .

خدابخش خواستار رعایت ملزومات پدافند غیرعامل در طرح ها و پروژه های جدید اجرایی در استان شد و تصریح کرد: بايد براي بدترين شرايط ممكن آمادگي لازم را داشت تا اگر حادثه غير مترقبه اي رخ داد، بتوان درست و به موقع عمل کرد تا امنيت و ايمني مردم حفظ شود.

کد خبر 2242514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha