۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴

رئیس دیوان عالی کشور:

کمبود نیروی انسانی علت اطاله دادرسی در دیوان عالی کشور/ افزایش پرونده های ورودی

کمبود نیروی انسانی علت اطاله دادرسی در دیوان عالی کشور/ افزایش پرونده های ورودی

رئیس دیوان عالی کشور از افزایش ورودی پرونده ها برای بررسی حکم محکومان به دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به کرمانشاه، آیت الله احمد محسنی گرکانی در حاشیه سفر مسئولان عالی قضائی به کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک اظهار داشت: در این زمینه سخنگوی قوه قضائیه اظهار نظر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص اجرای احکام قصاص نیز اظهار داشت: حکم قصاص در دادگاه صادر و پس از تایید ولی فقیه یا نماینده وی یا یک مجتهد حکم دادگاه را برای اجرا تنفیذ می کند. پرونده های قصاص از سوی رئیس قوه قضائیه تنفیذ و برای اجرا آماده شده است.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به پرسش مهر در خصوص برخی انتقادات از اطاله دادرسی در دیوان عالی کشور، گفت: آمار پرونده ها در دیوان عالی کشور بالا رفته و نیروی انسانی و کادر قضائی در دیوان عالی کم است.

وی ادامه داد: قضات دیوان عالی کشور نمی توانند چشم خود را روی پرونده ها بسته و اقدام به صدور رای کنند. یک پرونده باید با دقت از سوی رئیس و مستشار شعبه مطالعه و پس از شور رای ابرام یا نقض شود.

آیت الله گرکانی خاطرنشان کرد: دیوان عالی کشور در مجموع 33 شعبه دارد که دو شعبه آن در قم، یک شعبه در مشهد و بقیه شعب در تهران مستقر هستند. این شعب باید به تمام پرونده هایی که از سراسر کشور ارجاع می شود، رسیدگی کنند.

کد خبر 2245851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha