۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۵۶

در همایش منابع طبیعی مطرح شد؛

خوب با منابع طبیعی کنار نیامدیم/ منابع طبیعی ستون توسعه پایدار است

خوب با منابع طبیعی کنار نیامدیم/ منابع طبیعی ستون توسعه پایدار است

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه حیات ما وابسته به منابع طبیعی است، اظهار داشت: به دلیل نبود شناخت کافی، ممکن است این منابع را به آسانی از دست دهیم و خوب با منابع طبیعی کنار نیامدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی بهمن یار ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت منابع طبیعی و پژوهش در دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود: ما در کاشتن درخت تلاش اولیه داریم ولی در نگهداری و بهره بروری تلاش نداریم.

وی عنوان کرد: چرا باید در شمال کشور با داشتن منابع طبیعی غنی، استفاده درستی از طبیعت صورت نگیرد و در عمل شاهد بروز سیلابهای شدید و مخرب شویم.

بهمن یار افزود: این نشان می دهد که با منابع طبیعی خوب کنار نیامدیم و این مسئله ناشی از کم کاری آموزشی و اجرایی نیست اما به ظاهر آموزشها کارآمد نیستند.

وی اظهار داشت: در استان مازندران در سطح شهرها شاهد فضای سبز کمی هستثم و باید بحث بهره وری را مدنظر قرار دهیم و برنامه ریزی کنیم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: برنامه ریزی بر اساس درآمدها سبب شده تا از برنامه های بلندمدت غافل شویم.

مجید ذبیح زاده رئیس دانشکده منابع طبیعی ساری نیز گفت: ویژگی توسعه پایدار، اجاره و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی باید مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: کسی که محیط زیست را آلوده می کند باید هزینه اش را پرداخت کند و دولت نیز باید بصورت جدی با این امر پرداخت کند.

وی عنوان کرد: اگر توسعه پایدار را سقفی در نظر بگیریم، ستونهایش منابع طبیعی و زیربنایش فرهنگ است.

ذبیح زاده گفت: برای توسعه الگوواره جدید مد نظر است و رشد کیفی و کیفی، توجه به منابع طبیعی و نقش آموزش در توسعه پایدار مهم است.

کد خبر 2253525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha