۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۲

حجازی:

امر به معروف و نهی از منکر ملاک امتیاز امت اسلامی است

 امر به معروف و نهی از منکر ملاک امتیاز امت اسلامی است

رشت – خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: فریضه الهی و عاشورایی امر به معروف و نهی از منکر ملاک امتیاز امت اسلامی است.

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که  امر به معروف و نهی از منکر  چه نقشی در سالم سازی جامعه دارد، افزود:  امر به معروف و نهی از منکر  یا نظارت ملی، مراقبت  همگانی، حکومت مردم بر مردم، سیطره و اشراف  ملت بر شئونات  اجتماعی و غیره  که قالب هایی رسا و گویا  از این دو  واژه  هستند نشانه  علامت بالندگی و زندگی اجتماعی است.

وی اظهارداشت:  نظام تعلیمی و تربیتی سلام بر دو اصل  مثبت و منفی از قبیل تبشیر و انذار، خوف و رجاء ، حب و بغض، تولی و تبری، امر به معروف و نهی  از منکر استوار است.   

رئیس ستاد اقامه نماز گیلان گفت: رشد و تعالی انسان ها تنها در محیط و اجتماع سالم و پاک امکان پذیر است چون افراد یک اجتماع سالم همانند اعضای یک بدن در طریق حیات اجتماعی و سازمان دادن به زندگی صحیح انسانی سهیم و شریک هستند.

وی افزود:  هیچ یک از آنان نمی تواند خود را در قبال سودها و زیان های اجتماعی بی تفاوت دانسته و عکس العملی از خود نشان ندهد. اینجاست که مسئله امر به معروف و نهی از منکر (نظارت همگانی) ضرورت پیدا می کند و موقعیت اساسی و بنیادی آن چون خون در تمام اعضا و جوارح انسان جریان دارد، در صحنه حیاتی انسانی جلوه می کند.

حجازی در ادامه  پاسخ به سئوال  اهمیت امر به معروف در آموزه های اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی مانند جریان خون در رگ های یک پیکر است و سهل انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین و مرگ تدریجی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

کد خبر 2254757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha