۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۴۰

پیگیری مهر نتیجه داد/

بازسازی مزار شهید حیدری در نهاوند آغاز شد

بازسازی مزار شهید حیدری در نهاوند آغاز شد

نهاوند - خبرگزاری مهر: امام جمعه نهاوند گفت: با گذشت 30 سال از شهادت حضرت آیت الله محمد علی حیدری،عملیات باسازی و ساماندهی مزار این شهید بزرگوار در نهاوند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی صبح یک شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساماندهی مزار شهید حیدری در حسینیه شهید حیدری نهاوند اظهار داشت: شهید حیدری مظهر صبر و استقامت و مجاهدت در راه خدا بود و وجود این بزرگوار سرمنشأ تحولات بزرگی در غرب کشور بوده است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: شهید حیدری بعنوان اولین امام جمعه و اولین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در هفتم تيرماه سال 1360، در دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي، در حالي كه جمعي از مسئولان نظام، همچون آيت ‏الله‏ بهشتي رئیس ديوان عالي كشور، چهار وزير، 12 معاون وزير و 27 نماينده مجلس در جلسه هفتگي حزب حضور داشتند، در حادثه بمب گذاری به شهادت رسید.

وی افزود: بعد از شهادت و انتقال پیکر مطهر شهید حیدری به نهاوند، پیکر مطهر او در گوشه از حسینیه جوانان که سالها محل و کانون مبارزات این شهید بزرگوار در قبل از انقلاب علیه رژیم پهلوی بود به خاک سپرده شد.

امام جمعه شهر نهاوند عنوان کرد: شهید حیدری تنها شهید حادثه هفت تیر در استان همدان است و سرمایه اخروی و معنوی نهاوند محسوب می شود.

وی گفت: این شهید در سن 30 سالگی توانست به مقام مرجعیت برسد و از محضر درس بزرگانی همچون آیت الله بروجردی ،حضرت امام خمینی(ره) و آیت اله اراکی بهره مند شود که این امر نشان دهنده شخصیت شاخص و بی نظیر ایشان است.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم مزار وی را بعد از 30 سال ساماندهی و باسازی کنیم، بیان داشت: به منظور آغاز عملیات بازسازی مزار شهید حیدری هشت میلیون تومان توسط خانواده این شهید بزرگوار اهدا شده و خیرین اداره اوقاف نهاوند در این پروژه مشارکت دارند.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: سعی می شود تا عملیات ساماندهی مزار شهید حیدری تا هفت تیر سال جاری که مراسم سالگرد شهادت این شهید عزیز برگزار می شود، به پایان برسد.

چند ماه پیش خبرگزاری مهر در گزارشی بر لزوم ساماندهی مزار شهید حیدری که غریب و مظلوم به حال خود رها شده پرداخته بود که همین امر موجب شد پس از 30 سال ساماندهی این مزار در دستور کار قرار گیرد.

 

 

کد خبر 2274178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha