۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۵۶

سردار کارگر:

احداث موزه دفاع مقدس مطالبه مردم از بنیاد حفظ آثار است

احداث موزه دفاع مقدس مطالبه مردم از بنیاد حفظ آثار است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: داشتن موزه دفاع مقدس، مطالبه مردم خراسان شمالی از بنیاد حفظ آثار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن کارگر ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مديران كل قدیم و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان شمالي افزود: دفاع مقدس گنجینه ای است که باید اول آن را یافت و بعد با ویرایشی درست، آن را برای نسل امروز و آینده و همچنین برای جهانیان به معرض نمایش گذاشت و در این راستا، باید با تمام وجود تلاش کنیم تا تمامی ابعاد و اجزای دوران دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهیم.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی خواند و گفت:  وظيفه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، سياست گذاري و هدف گذاري در حوزه دفاع مقدس است.

اين مقام مسئول اظهار داشت: آنچه كه در بنياد حفظ آثار به عنوان یک هدف مهم مورد توجه است تحقق فرمایش مقام معظم رهبري است که فرمودند: "نباید اجازه داد حماسه عظیم دفاع مقدس دستخوش فراموشی و تحریف شود."

سردار کارگر با اشاره به اينكه در خراسان شمالي 35 هزار خانواده رزمنده وجود دارد، افزود: بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به رغم ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس که در خطوط مقدم جنگ حضور داشتند؛ در برابر نقش عظیم اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران كم توفيق بوده است.

به گفته وی، در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس هفت تن از وزرا عضويت دارند و در استان‌ها این بنیاد بايد با مشاركت، مشاورت و تعامل با سایر دستگاه‌ها كارها را به پيش ببرد.

رئيس حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور تصريح كرد: مطالبه مردم از بنياد داشتن موزه دفاع مقدس است اما متاسفانه خراسان شمالي با وجود اينكه تعداد بسياري شهيد تقديم انقلاب كرده است فاقد پارك موزه دفاع مقدس است كه این مساله چهره خوشي براي اين استان ندارد.

شهدا، سند ثبتی انقلابند

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي نیز در این آئین با اشاره به اينكه وظیفه مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اظهار کرد: حفظ آثار باقي مانده از دوران 8 سال دفاع مقدس، رسالت سنگینی است كه بايد به آن توجه ويژه شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس بايد به صورت ويژه به نسل‌هاي آينده منتقل و مفهوم دفاع مقدس به خوبی برای آنان تبیین شود.

امام جمعه بجنورد با تاكيد بر اينكه موزه هاي دفاع مقدس در كشور و استان بايد به بهترين شكل ممكن در اختيار افراد قرار گيرد، تصريح كرد: موزه هاي دفاع مقدس بايد جذابيت خاصي داشته باشند تا ارزش ها و آثار شهدا به خوبي به نسل امروز و آینده منتقل شود.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: شهداي انقلاب اسلامي سند ثبتي براي انقلاب درست كردند؛ از اين جهت بايد در حفظ اين اسناد تمام توان خود را به كار گيريم.

حوزه دفاع مقدس بايد تبديل به فرهنگ شود

مديركل سابق بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي نيز در ادمه اين مراسم گفت: حوزه دفاع مقدس بايد تبديل به فرهنگ شود و یکی از اساسي ترين و مهم ترين مباحث مطرح استان قرار گيرد.

سرهنگ سعادت جلال دوست با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران مسئولیت خود، جمع آوري و ساماندهي اسناد دفاع مقدس، جمع آوري سه هزار و 372 سند مكتوب آثار شهدا، جمع آوري حدود شش هزار قطعه عكس شهدا، جمع آوري 470 دقيقه فيلم رزمندگان و 329 دقيقه صوت از صداي شهدا را گوشه ای از اقدامات انجام شده برشمرد.

وي مصاحبه ضبط شده 250 ساعته از فرماندهان دفاع مقدس، حمايت از پايان نامه هاي تحقيقاتي دانشجويان در رابطه با دفاع مقدس، آموزش دو واحد درسي در دانشگاه ها در رابطه با موضع دفاع مقدس و ساماندهي كتاب هاي دفاع مقدس در استان را از ديگر اقدامات انجام شده در زمان مسئولیت خود عنوان کرد.

سرهنگ جلال دوست با اشاره به ساماندهي كتاب هاي دفاع مقدس در استان گفت: تا كنون هزار و 568 عنوان كتاب و چهار هزار و 34 جلد كتاب در كتابخانه هاي استان با موضوع دفاع مقدس در اختيار خوانندگان قرار گرفته است.

سرهنگ جلال دوست برگزاري جشنواره هاي دفاع مقدس در استان، شناسايي 100 شاعر دفاع مقدس در استان و حمايت از انجمن هاي دفاع مقدس خراسان شمالي را از ديگر اقدامات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خراسان شمالي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در این آئین که با حضور مسئولان كشوري و استاني برگزار شد ضمن قدردانی از خدمات و تلاشهای سرهنگ سعادت جلال دوست مدیرکل سابق این بنیاد، احیا محمد امیری به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی معرفی شد.

کد خبر 2280326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha