۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۹:۰۰

صفایی خبر داد:

پیشرفت 53 درصدی قطعات 11 و 12 راه آهن بوشهر - شیراز

پیشرفت 53 درصدی قطعات 11 و 12 راه آهن بوشهر - شیراز

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از پیشرفت 53 درصدی قطعات 11 و 12 راه آهن بوشهر - شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صفایی بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه راه‌های استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از بهترین استان‌ها در برخورداری از راه‌های ایمن و مناسب در محورهای مختلف است.

وی اضافه کرد: طرح‌های بسیار در زمینه توسعه راه‌ها در استان را در دستور کار داریم که وضعیت حمل و نقل و جابجایی بار و مسافر را در استان بوشهر به خوبی بهبود می‌بخشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه به اقدامات صورت گرفته برای توسعه راه‌اهن در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اتصال استان بوشهر به دیگر استان‌های کشور از طریق خط ریلی از مهمترین اهداف اجرای طرح راه‌آهن بوشهر شیراز است که توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت.

صفایی از ساخت این خط راه اهن در 18 قطعه خبر داد و بیان داشت: یک بخش ان 11 قطعه دارد که بوشهر را به شیراز متصل می‌کند و دارای 440 کیلومتر طول است.

وی خاطرنشان ساخت: بخش دوم نیز اهرم به عسلویه را به هم متصل می‌کند و به خط نخست متصل می‌شود که دارای هفت قطعه است و در مجموع 200 کیلومتر طول دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: از مجموع 630 کیلومتر راه اهن بوشهر به شیراز، 293 کیلومتر در محدوده استان فارس و 347 کیلومتر در استان بوشهر قرار دارد.

وی در ادامه به وضعیت پیشرفت قطعات 11 و 12 راه‌آهن بوشهر - شیراز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 97 کیلومتر این مسیر با اعتبار ۵۰۳ میلیارد ریال اجرایی شده است که 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 2293118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      عشق ریسی