۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

حجت الاسلام انصاریان:

رضایت قلبی امام زمان(عج) از شیعیان با دوری از معصیت حاصل می‌شود

رضایت قلبی امام زمان(عج) از شیعیان با دوری از معصیت حاصل می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: استاد حوزه علمیه، یکی از راه‌های کسب رضایت قلبی امام زمان (عج) را دوری از گناهان و معصیت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین انصاریان، بامداد جمعه در مراسم احیای نیمه شعبان که در مسجد مقدس جمکران و با حضور عاشقان و ارادتمندان به حضرت ولیعصر(ع) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: به دست آوردن رضایت قلبی امام زمان(عج) بسیار مهم است که این امر سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را به دنبال دارد و در حقیقت بدون به دست آوردن رضایت قلبی امام زمان(عج) نمی‌توان به خیر دنیا و آخرت رسید.

وی گفت: در عالم برزخ و روز قیامت پرونده اعمال مسلمانان به حضرت رسول اکرم(ص) ارائه می‌شود که در صورت مشاهده نافرمانی و انجام معصیت در پرونده ما، این امر موجب ناراحتی حضرت خواهد شد و دل پیامبر(ص) از مشاهده این صحنه می‌لرزد.

استاد اخلاق حوزه ابراز داشت:باید برای امام زمان(عج) دو چراغانی داشته باشیم که یکی از این چراغانی‌ها در واقع همین آذین بستن ها خیابان ها در این ایام و نشان دادن دلدادگی ما به حضرت و اثبات ایستادگی و دفاع ما در مسئله امامت و ولایت است که در حقیقت تیری به چشم دشمنان مکتب اهل بیت(ع) خواهد بود.

با دوری از معصیت رضایت قلبی امام زمان (عج) را بدست آوریم

وی اضافه کرد: چراغانی دیگر نیز در واقع چراغانی دل امام زمان (عج) است که در این راستا می‌بایست با انجام اعمال و عبادات و دوری اگناهان و معصیت قلب امام زمان(عج) را چراغانی کنیم و از این طریق رضایت حضرت را بدست آوریم.

حجت الاسلام انصاریان، در ادامه با اشاره به جراحات قلبی حضرت زهرا(س) به واسطه گناهان بزرگی که بعد از رحلت حضرت فاطمه (س) در مدینه رخ داد افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) در مسجد برای گناهان امت اشک ریختند چرا که می‌دانستند آثار گناهان امت رسول الله (ص) تا زمان آخرین فرزندشان یعنی امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت و ایشان فرمودند که، زخمی بر دل من است و روی آن زخم میله آهنی سرخ شده که شما گناهکاران روی آن گذاشتید.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه بهترین هدیه که در شب نیمه شعبان می‌توان به پیامبر و خاندان عصمت تقدیم کرد تلاش برای خشنودی قلب آنان است و باید از امشب با خودمان عهد و پیمان ببندیم تا کاری نکنیم که دل امام زمان (عج) را به درد آورده و حضرت را از خودمان ناراضی کنیم.

وی افزود: قطعا اگر کسی بتواند تمام آثار گناهان درونی اش را پاک کند و آنان را از بین ببرد و دیگر به دنبال معصیت نرود و به دنبال اصلاح باطن خود باشد در این صورت دیدن امام زمان(عج) برای او فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام انصاریان ابراز داشت: بر اساس آیات الهی تنها چیزی که می‌تواند کشور را نجات دهد اجتناب و دوری از گناهان است که خداوند وعده داده است اگر انسانها از گناه و معصیت دوری کنند شاهد نزول برکات آسمان و زمین خواهند بود.

 

کد خبر 2310474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha