۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

اخبار کوتاه بوشهر/

واحد توليدي خوراك آبزيان در شهرك صنعتي بندر ريگ افتتاح شد

واحد توليدي خوراك آبزيان در شهرك صنعتي بندر ريگ افتتاح شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: افتتاح واحد توليدي خوراك آبزيان در شهرك صنعتي بندر ريگ، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی گازرسانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و مانور «نه به اعتیاد» در بوشهر عنوان خبرهای کوتاه از استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح تولید خوراک آماده آبزیان پرورشی با ظرفیت 15هزار تن و سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال براي 60 نفر در شهرك صنعتي بندر ريگ اشتغال ايجاد كرده است.

تقوي رئيس سازمان حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليد كنندگان در اين مراسم گفت: اين گروه صنعتي فوايد فوق العاده خوبي در مسير زنجيره ارزش توليد بوجود آورده است و اميدواريم از فوايد اين طرح هم توليد كنندگان ميگو هم شهرستان به لحاظ ايجاد اشتغال بهره ببرند.

وي راهكار پيگيري مطالبات واحد هاي توليدي كوچك را از طريق ايجاد تشكل ها دانست و افزود: فروش محصولات اين واحد هاي توليدي نيز مي تواند از طريق تشكل ها صورت گيرد كه باعث افزايش سرعت فروش شده و در كوتاهترين زمان ممكن توليد كننده به منابع مالي دست يابد.

احمدي مدير گروه صنعتي مبارك نيز در اين آيين گفت: از دير باز يكي از دغدغه هاي مسئولين استان در رابطه با پرورش ميگو، غذاي  اين آبزي بوده كه بخش زيادي از خارج از كشور تامين مي شود و راه اندازي اين كارخانه باعث از بين رفتن دغدغه مسئولين و پرورش دهندگان  استان مي شود.

مانور «نه به اعتیاد» در بوشهر برگزار شد

مانور «نه به اعتیاد» در بوشهر به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و تبدیل شدن این برنامه‌ها به فرهنگ عمومی در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد و سبک زندگی سالم برای جوانان توسط جمعیت هلال احمر استان بوشهر برگزار شد.

این مانور با هدف جذب جوانان برای ایجاد زمینه‌های همکاری آنان در انجام فعالیت‌های عام المنفعه و بشردوستانه، سالم‌سازی محیط جامعه از نابهنجارهای ناشی از اعتیاد به مواد مخدر، برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد و لزوم توسعه آموزش‌ها در نهادهای اجتماعی برگزار شد.

مانور نه به اعتیاد با حضور چشمگیر اعضاء و مسئولان این مانور با برپایی چادر سازمان جوانان برای اطلاع‌رسانی، تشکیل زنجیره انسانی، پرواز فانوس و بادکنک با شعار به تندرستی بیندیشیم نه به اعتیاد، نصب پلاکارد برپایی ایستگاه نقاشی ویژه غنچه‌های هلال، حضور اعضاء سحاب فضاسازی و تبلیغات و توزیع بروشور احتیاط اعتیاد نزدیک است برگزار شد.

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی گازرسانی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

غلامرضا مختاری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با بیان اینکه 57 طرح فعال تولیدی در این منطقه وجود دارد اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 30 واحد صنعتی تولیدی و 27 طرح انبارداری فعال است و این در حالی است که 32 طرح تولیدی در حال اجرا است.

وی با اشاره با اینکه تاکنون سه‌هزار میلیارد ریال درمنطقه ویژه اقتصادی بوشهر سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: مساحت 500 هکتاری فازهای یک و دو منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تکمیل شده و اکنون طرح تفضیلی فاز سوم این منطقه به مساحت یک‌هزار و 300 هکتاردر دست اجرا است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهربا بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اساسی منطقه ویژه گازرسانی و برقرسانی است تاکید کرد: عملیات گازرسانی با سرمایه گذاری 10 میلیارد ریالی  با مشارکت استانداری، شرکت گاز و منطقه ویژه آغاز شده که تاکنون پنج میلیارد ریال تعهدات استانداری بوشهر محقق نشده است.

کد خبر 2321212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha