۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹

قاسمی عنوان کرد:

عدم آشنایی با قوانین شكار از دلايل وقوع جرائم محيط زيستي است

عدم آشنایی با قوانین شكار از دلايل وقوع جرائم محيط زيستي است

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی عدم آشنایی مردم از قوانین شکار و صید را یکی از دلایل اصلی وقوع جرایم محیط زیستی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حميد قاسمي یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در خصوص قوانین شکار گفت: عدم بازدارندگی جرایم و ناآشنا بودن بسیاری از مردم با قوانین شكار و صيد از مهمترین دلايل وقوع جرم در عرصه هاي محيط زيستي بشمار می رود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره برای اطلاع رسانی بهتر در این خصوص اشاره و تصریح کرد: قوانین شکار و صید بصورت کامل بر روی پرتال اداره کل به آدرس http://as.doe.ir قرار داده شده و علاوه بر این شهروندان استانی می توانند با مراجعه حضوری به اداره کل و یا ادارات حفاظت محيط زيست استان با این قوانین آشنا شوند.

وی هدف از برخوردهاي قضايي با موضوع شكار و صيد غیر قانونی را حفاظت از عرصه هاي طبيعي و تنوع زيستي استان اعلام و خاطر نشان کرد: در همین راستا و با پيگيري اداره حقوقي حفاظت محيط زيست و مراجع قضایی استان، شكارچي متخلف دشت تبریز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

قاسمی در ادامه افزود: اين شكارچي متخلف با استفاده از سلاح شكاري قاچاق، در دشت تبريز اقدام به شكار غیر مجاز مي كرد كه پس از دستگيری توسط یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و تحویل به مقامات قضایی، علاوه بر ضبط سلاح و مهمات، به پرداخت 20 ميليون ريال جزاي نقدي نیز محكوم شده است.

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقی با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری همه سازمان ها و نهادها و بویژه مردم در حفاظت از عرصه های طبیعی استان اظهار داشت: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی اعم از تخریب، شکار غیرقانونی و نظایر آن می توانند مراتب را با شماره تماس 1812 به این اداره کل اطلاع دهند.

کد خبر 2321824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha