۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸

حجتی:

بهره‌برداری بهینه از آب اولویت بخش کشاورزی دولت تدبیر و امید است

بهره‌برداری بهینه از آب اولویت بخش کشاورزی دولت تدبیر و امید است

ساوه- خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی رویکرد دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی را استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی کشور دانست و گفت: بهره برداری بهینه از آب، اولویت بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه آبیاری نوین باغات پسته زرندیه افزود: وزارت جهاد کشاورزی با فرهنگ سازی و حمایت از توسعه طرح های آبیاری تحت فشار، انتقال آب با لوله به مزارع و استفاده از کانال های بتونی تلاش می کند تا بهره وری آب کشاورزی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه 13 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی در بودجه امسال پیش بینی شده است گفت: کاهش هدر رفت آب، افزایش عملکرد و کیفیت محصول از جمله مزایای اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی است.

حجتی افزود: اگر عزم ملی در جهت استفاده از سیستم آبیاری نوین به کار بسته شود روز به روز شاهد تولید محصولات کشاورزی بیشتر در تمامی زمین های کشاورزی کشور هستیم که این نیز همکاری کشاورزان برای حرکت در این مسیر را می طلبد.

وی با اشاره به حرکت در جهت افزایش بهره‌وری بهره‌برداران اظهار کرد: یکی از نمادهای همکاری و تفاهم میان جهاد کشاورزی و وزارت نیرو افتتاح همین پروژه 100 هکتاری باغ پسته در زرندیه بوده که این تفاهم و همکاری حرکت در جهت افزایش بهره‌وری بهره‌برداران است.

گفتنی طرح آبیاری قطره ای در 100 هکتار از باغ های پسته دشت سلطان احمدلو شهرستان زرندیه با حضور وزراء جهاد کشاورزی و نیرو افتتاح شد.

زرندیه از شهرستان های استان مرکزی و در 80 کیلومتری جنوب غربی شهر تهران واقع شده است.

کد خبر 2324495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha