۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۲

عملکرد تیم ملی تکواندو تشریح شد؛

مغانلو: برای موفقیت نیاز به حمایت داریم/ ذوالقدر: نتایج گوانگژو را در اینچئون تکرار می‌کنیم

مغانلو: برای موفقیت نیاز به حمایت داریم/ ذوالقدر: نتایج گوانگژو را در اینچئون تکرار می‌کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو با مثبت ارزیابی کردن روند تیم ملی تکواندو اعلام کرد برای موفقیت در بازی‌های آسیایی نیاز به حمایت همه جانبه از این رشته وحود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای کادر فنی تیم ملی تکواندو ایران به همراه رئیس سازمان تیم‌های ملی در نشستی خبری که امروز دوشنبه برگزار شد، عملکرد تیم ملی در ماه‌های اخیر و برنامه‌های این تیم تا بازیهای آسیایی را تشریح کردند.

بیژن مغانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های تیم ملی تعریف شده و برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون، 18 مرحله اردوی آماده سازی تدارک دیده‌ایم که 14 مرحله آن سپری شده و 4 مرحله دیگر نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از زمانی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفته‌ام، در رقابتهای منچستر، هلند، آلمان، تونس و مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان، جایزه بزرگ چین و آزاد کره‌جنوبی شرکت کردیم که رنکینگ جهانی نشان از روند رو به رشد نمایندگان ما دارد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در مورد نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات چین هم تاکید کرد: متاسفانه این مسابقات کوچک شمرده شد، در حالیکه نخبگان دنیا در این دوره حضور داشتند و بسیاری از قهرمانان طراز اول دنیا در آن بازنده شده و از دور مسابقات کنار رفتند. ما دو برنز کسب کردیم و سه قهرمان ما در راند طلایی نتیجه را به رقبایی واگذار کردند که در همین دوره موفق به کسب مدال طلا شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شکست معتمد و اسبقی در رقابتهای چین یادآور شد: معتمد تکواندوکار بزرگی است که در تمام مسابقات قبلی با دست پر به تهران بازگشته و در این رقابتها نیز بعد از پشت سر گذاشتن یک آسیب دیدگی و با 20 روز تمرین فقط برای کمک به تیم ملی در مسابقات شرکت کرد. اسبقی هم به یکی از بهترین‌های جهان باخت. البته این حریف که تمام رقبای خود را با اختلاف امتیاز بالا شکست می‌داد، موفق نشد از اسبقی امتیاز بگیرد و در راند طلایی با اخطار پیروز شد.

مغانلو ادامه داد: من از همه دوستان و علاقمندان به تکواندو می‌خواهم تلاش قهرمانان ما را نادیده نگیرند. در واقع قهرمانی قهرمانانان ما کمرنگ نشود. این نفرات برای کسب موفقیت در تیم ملی تمرینات سخت و طاقت فرسایی را تحمل می‌کنند. برخی از این قهرمانان دو سال است که جوایز خود را دريافت نکردند. بهنام اسبقی که سال قبل قهرمان جهان شد، تنها یک پلوپز جایزه گرفت. درست نیست با یک باخت بخواهیم همه زحمات آنها را نادیده بگیریم.

وی با اشاره رنکینگ فدراسیون جهانی گفت: نفراتی که در رنکنیگ جهانی رتبه ای کمتر از 32 دارند می توانند در مسابقات جایزه بزرگ که امتیاز بالایی دارد شرکت کنند. به همین دلیل دست ما برای انتخاب نفرات اعزامی بسته بود ولی با این رنکینگ جدیدی که اعلام شده می توانیم از عاشورزاده و خدابخش در مسابقات جایزه بزرگ قزاقستان که هفته اول شهریورماه برگزار می شود با ترکیبی متفاوت به میدات رفته و قطعا نتایج بهتری خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برای باز‌ی‌های المپیک 2016 تکواندو چند سهمیه کسب خواهد کرد؟، گفت: ما باید نفرات خود را در چهار وزن المپیکی به رنکینگ یک تا شش برسانیم و این جایگاه را حفظ کنیم تا سهمیه مستقیم کسب کنیم. من فکر می‌کنم با توجه به این روند بتوانیم سه سهمیه را برای المپیک ریو به دست آوریم.

ذوالقدر: مدال‌های گوانگجو را در اینچئون تکرار می‌کنیم
حسن ذوالقدر که پس از کناره‌گیری از پست دبیری فدراسیون به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی در فدراسیون تکواندو مشغول به کار شد، در این نشست خبری توقع مردم از تکواندو را  به جا و منطقی عنوان داشت و افزود: حضور مداوم تیم ملی تکواندو روی سکوی قهرمانی در مسابقات قاره‌ای و جهانی و کسب 5 مدال المپیک باعث ایجاد چنین توقعی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خود را بدهکار مردم می‌دانیم و انتظار داریم مردم نیز شرایط را درک کنند و بدانند که قهرمانان آنها در رشته تکواندو برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش خواهند کرد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در پاسخ به این پرسش که ملی پوشان تکواندو چگونه باید فغل خواستن را صرف کنند، افزود: این نظر شخصی بنده بود که ملی پوشان تکواندو با توجه به تلاش زیاد در مسابقات چین و ارائه مبارزات سطح بالا در مواقعی که باید نتیجه می‌گرفتند، موفق نبودند.

وی اضافه کرد: تکواندوکاران ما هیچ مشکلی نداشتند و از قابلیت جسمانی و و مهارتی بالایی هم برخوردار بودند ولی خود تنها در دو وزن توانستیم دو مدال برنز کسب کنیم. آن هم در میدانی که بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک بازنده شده و با دست خالی میدان را ترک کردند.

ذوالقدر ادامه داد: ما نمی‌توانیم قهرمانان خود را برای هر مسابقه به اوج برسانیم، به همین دلیل رقابتهای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی را پیک کار قرار داده و برای این دو مسابقه تکواندوکاران خود را به اوج برسانیم. در ازبکستان این کار انجام شد و عنوان قهرمانی برای تیم ملی حاصل شد و در سایر مسابقات نیز با آمادگی نسبی حاضر می شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک اشاره کرد و افزود: فینال این مسابقات با حضور هشت نفر برتر هر رده سنی آبان‌ماه در مکزیک برگزار می‌شود و در تلاش هستیم تا در هر وزن حداقل یک نماینده داشته باشیم تا بتوانیم نتایج خوبی در مکزیک کسب کرده و راه کسب سهمیه المپیک را برای ملی‌پوشان هموار کنیم.

دبیر پیشین فدراسیون تکواندو تصریح کرد: اینکه والیبال و بسکتبال موفق هستند و افتخرا آفرینی می‌کنند، جای خوشحالی دارد و ما نیز به آن افتخار می‌کنیم ولی وقتی قهرمان تکواندو خبر حضور مسئولان را در اردوی سایر تیم‌ها می‌شنوند و خبری از آنها در اردوی تکواندو نیست، آزرده خاطر می‌شوند. بیش از دو سال است این نفرات جوایز خود را دريافت نکرده‌اند و اگر ما توقع کسب موفقیت داریم باید شرایط آن را نیز فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که چرا خانلرخانی به کادر فنی دعوت و خیلی زود کنار گذاشته شد، یادآور شد: خانلرخانی از مربیان جوان و بسیار خوب تکواندو ایران است که با هدف کسب تجربه و کمک به تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا به کادر فنی اضافه شد و با اتمام مسابقات به تیم باشگاهی خود بازگشت تا با استفاده از این تجربیات عملکرد بهتری داشته باشد. در سال‌های آتی نیز در صورت نیاز به کار دوباره با تیم ملی دعوت شود.

ذوالقدر در مورد اینکه تیم ملی در بازی‌های آسیایی چه نتیجه‌ای کسب می‌کند، خاطرنشان کرد: تلاش‌مان کسب بهترین نتایج است و مجموعه تیم ملی هم همین هدف را دنبال می‌کنند. حداقل توقع این است که بتوانیم نتیجه دوره قبل گوانگجو را در اینچئون تکرار کنیم.

وی در پاسخ این پرسش که چرا رسانه‌ها کمتر می‌توانند با مسئولان فدراسیون ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: بنده که همیشه در کنار زحمت کشان رسانه بوده‌ام ولی رئیس فدراسیون مشغله کار زیادی دارد و کمتر می‌تواند پاسخگوی رسانه باشد.

رئیس سازمان تیم‌های ملی در پایان گفت: البته خود او باید به این انتقاد پاسخ دهد ولی من این موضوع را به اطلاع وی رسانده و امیدوارم بزودی بتوانیم در چنین جلسه در کنار هم باشیم و از نقطه نظرات شما کارشناسان بهره ببریم.

کد خبر 2335620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha