۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱

بزرگترین چالش دولت نواز شریف/ اپوزیسیون توافق با نخست وزیر را نپذیرفت

بزرگترین چالش دولت نواز شریف/ اپوزیسیون توافق با نخست وزیر را نپذیرفت

کارشناسان از رد پیشنهاد توافق نخست وزیر با اپوزیسیون به عنوان بزرگترین چالش دولت نواز شریف یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با اشاره به رد پیشنهاد لحظه آخر نواز شریف در انجام توافق با اپوزیسیون پاکستان و اتخاذ تدابیر امنیتی در اسلام آباد گزارش داد که عمران خان تاکید کرده نمی تواند شریف را بار دیگر بر سر قدرت تحمل کند.

بر این اساس قرار است که حامیان عمران خان رهبر حزب مخالف تحریک انصاف پاکستان تظاهرات اعتراض آمیز را در روز پنجشنبه از لاهور واقع در شرق پاکستان به سمت اسلام آباد برگزار کنند.

همزمان با افزایش نگرانی ها درباره بروز ناآرامی در سراسر پاکستان، نواز شریف نخست وزیر این کشور با اشاره به انجام تحقیقات درباره اتهامات وارده علیه عمران خان از سوی قضات دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد که با وجود محترم شمردن حق انجام و برگزاری راهپیمایی‌ ها در عین حال هیچ فردی اجازه ندارد تا ثبات کشور را از بین ببرد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان پیشتر ضمن رد پیشنهاد مذاکره با نواز شریف، مذاکرات با دولت درباره موضوعات مختلف از جمله بازشماری آرا در 10 حوزه انتخاباتی را تنها پس از برگزاری راهپیمایی 14 آگوست (23 مرداد) میسر خوانده و گفته بود نواز شریف در کنفرانس امنیت ملی که شنبه گذشته برگزار شد، به دنبال دستیابی به اهداف سیاسی بود.

وی با اشاره به تلاشهای ناکام دولت پاکستان برای خفه کردن دموکراسی و بهره‌ برداری از موضوع امنیت ملی برای اهداف سیاسی تحریم این کنفرانس از سوی حزب تحریک انصاف را کاملا درست خواند.

در همین حال، طاهر القدری روحانی اپوزیسیون پاکستان که بر لزوم برگزاری تظاهرات در روز یکشنبه در لاهور تاکید کرده بود، از هواداران خود خواسته تا در کنار راهپیمایی عمران خان در اسلام‌ آباد تظاهرات کنند.

فراخوان برای برگزاری تظاهرات درحالیست که رسانه های پاکستان با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در پاکستان از مسدود شدن جاده های منتهی به پایتخت با هدف سرکوب این تظاهرات خبر دادند.

این درحالیست که شاه محمود قریشی وزیر خارجه سابق پاکستان و حامی عمران خان تاکید کرده است با وجود آنکه معترضان خواهان برگزاری مسالمت آمیز این تظاهرات هستند اما اگر حکومت نظامی اعمال شود با آن مقابله می کنند.

کد خبر 2349157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha