۹ مهر ۱۳۸۴، ۱۶:۱۰

عضو شوراي اسلامي شهر مشهد در گفت وگو با "مهر" اعلام كرد :

نماد ميدان 15 خرداد مشهد تخريب مي شود

اخيرا شوراي اسلامي شهر مشهد تصويب كرده است كه نماد ميدان 15 خرداد (فلكه ضد) به علت اينكه مانع ديد حرم مطهر از سمت پايان مسافربري مي باشد، بايد تخريب گردد .

سخنگوي شوراي اسلامي شهر مشهد، در خصوص علت اين مصوبه ، به خبرنگار فرهنگ وهنر "مهر" در مشهد گفت : عدم نماياني حرم از سمت پايانه مسافربري و ارزشي نبودن اين نماد از دلايل تخريب آن است و نمادي ارزشي جايگزين آن خواهد شد .

غلامرضا بصيري پور افزود : يك نماد ارزشي بايد ناظر به يك ارزش فرهنگي يا حادثه ارزشي باشد مثل ميدان جانباز ، غدير و مادر، در صورتيكه اين ميدان چنين ارزشي ندارد و معلوم نيست چه دليلي براي ساخت آن وجود داشته است .

وي تفسيرهاي معماري را از نماد بي اساس دانست و گفت : اين تفسيرها بايد در جايي ثبت شود كه البته در خصوص ميدان ضد چنين نيست .

وي با اشاره به اينكه  نماد فعلي ميدان نماد حكومت 50 ساله رژيم پهلوي است، اظهار داشت : در صورتي اين نماد تخريب مي گردد كه طرحي مناسب با شان امام رضا (ع) و فرهنگ مردم مشهد تهيه شود و نماد جديد طوري طراحي خواهد شد كه هم نماد قبلي از بين نرود و آثار ماندگاري اش به جا بماند و هم حرم ديده شود و هم داراي ارزش باشد .

کد خبر 235941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha