۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

تبریزی خبر داد:

سامانه جامع بانک اطلاعات متولیان موقوفات در قزوین به بهره برداری می رسد

سامانه جامع بانک اطلاعات متولیان موقوفات در قزوین به بهره برداری می رسد

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، از بهره برداری سامانه جامع بانک اطلاعات متولیان موقوفات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین تبریزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سومین همایش متولیان موقوفات غیر متصرفی استان در 18 شهریور ماه سال جاری با حضور متولیان موقوفات غیر متصرفی استان در محل حسینیه امینی در شهر قزوین برگزار می شود.
 
وی افزود: در این همایش مدیرکل اداره کل اداره تحقیق سازمان اوقاف وامورخیریه کشور، مدیرکل اوقاف استان قزوین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعدادی از قضات دادگستری حضور دارند تا با طرح مسائل و مشکلات موقوفات بتوان در این جلسه برای حل سریع تر آنها چاره جویی و زمینه اجرای دقیق نیات واقفین خیراندیش را فراهم کرد.
 
به گفته این مسئول هم زمان با این جلسه سامانه جامع بانک اطلاعات متولیان موقوفات استان نیز تکمیل و بهـــــره برداری خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: با حساسیتهای مدیرکل محترم استان اداره تحقیق مقام توان وقدت به انجام وظیفه نظارتی خود مشغول است و همایش متولیان نیز برای ایجاد تعامل بیشتر بین متولیان و بین اداره تحقیق استان ومتولیان با استقبال اصحاب وقف هر سال پر رونـــق تر و پر شور تر از سال قبل برگزار می شود.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: هر کدام از ما در موقعیت‌های مختلف ولی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل امینانه به نیات واقفان و احیای موقوفات به همراه صیانت از آن گام برمی‌داریم.

این مسئول ادامه داد: عمل امینانه، احیا و صیانت از موقوفات هدف مشترکی است که ما را به تعامل و همدلی و همکاری بیشتر با استفاده از ظرفیت‌های موجود سوق می‌دهد.

تبریزی در ادامه ضمن ارائه توضیحات در خصوص سامانه موقوفات و بقاع متبرکه افزود: یکی از طرق همکاری بیشتر بین اوقاف و مباشران و متولیان موقوفات غیر تصرفی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه است تا از این طریق بتوانیم اطلاعات و آمار جامع و به روز از فعالیت‌های موقوفات در اختیار داشته باشیم و بر اساس‌ آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه گفت: طبق برنامه‌های مدون سازمانی طی سه سال آینده همه متولیان و مباشران موقوفات استان قزوین باید تحت آموزش‌های تکمیلی قرار بگیرند که در همین راستا در سال جاری 107 نفر از متولیان و مباشران موقوفات استان آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گرفتند.

وی در تشریح اهداف این جلسه‌ها اظهار داشت: آشنایی متولیان با محدوده وظایف قانونی، توضیح و تفسیر مواد قانونی مرتبط با وقف برای متولیان و تشریح اولویت‌های سازمانی از اهداف برگزاری این جلسات است.

استان قزوین با داشتن قریب بر 120 موقوفه غیر متصرفی 107 متولی جزء استانهایی است که از آمار بالای موقوفات غیر متصرفی برخوردار است.

کد خبر 2361708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha