۱۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۳۸

بازتاب گزارش مهر/

آغاز خرید تضمینی و توافقی خرما در جنوب کرمان/ دست دلالان کوتاه شد

آغاز خرید تضمینی و توافقی خرما در جنوب کرمان/ دست دلالان کوتاه شد

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز خرید تضمینی و توافقی خرما در شهرستانهای جنوبی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یعقوب موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شروع فصل برداشت خرما از نخلستانهای  جنوب کرمان دلالان اقدام به خرید این محصول با کیفیت و کاملا ارگانیک با قیمت پایین کرده و این امر موجب نگرانی باغداران خرما شد.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و به منظور حمایت از تولید کنندگان و باغداران با جلسات متعدد طی چند روز اخیر و سفر دو روزه به تهران  مذاکرتی باقائم مقام وزیر در امور اقتصادی معاونین وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی زراعت اقتصادی و بازرگانی، مدیر کل بودجه و استانداری  و همچنین نشستی با تجار ایرانی و خارجی مجوز خرید تضمینی  و توافقی محصول خرما  صادر شد.

وی بیان کرد: باغداران خرما می توانند  با مراجعه به  سازمان تعاون روستایی محصول خود را بصورت تضمینی با نرخ  هر کیلو11850 ریال بفروش برسانند و یا با دریافت بسته بندی از تعاون روستایی محصول خود را با  انعقاد قرارداد در سردخانه گذاشته و پس از 6 ماه 80 درصد از فروش آن را  دریافت کنند.

حضور تاجران روس در جنوب کرمان

موسوی خاطر نشان کرد: در صورتی که باغدار  طی این مدت با قیمت بالاتری مشتری داشته باشد می تواند اقدام به فروش محصول خود نماید و هزینه را شخصا دریافت نماید و هزینه سردخانه را بپردازد و همچنین در صورت پایین بودن قیمت، دولت هزینه محصول وی را با قیمت تضمینی پرداخت می نماید و هزینه 20 درصد نیز از وی گرفته نخواهد شد.

وی گفت: به نمایندگی از کشاورزان جنوب کرمان از مساعدت  رییس جمهور معاون اول ریاست جمهوری هیئت دولت مقام عالی وزارت  استاندار کرمان  نمایندگان مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی فرمانداریهای  7شهرستانهای جنوب کرمان ابراز تشکر کرد و افزود با توجه به روند توسعه تجارت در سطح ملی و بین المللی در بخش کشاورزی استان بویژه منطقه  زرخیز جنوب کرمان ا،لگوی موفقی برای پیشرفت و تعالی این بخش مهم در اقتصاد می تواند رقم بخورد.

موسوی بیان داشت: با هماهنگی معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تعدادی از تاجران ایرانی و روسی عازم جیرفت هستند تا میزانی از این محصول را به روسیه صادر نمایند.

وی خاطرنشان کرد: باغداران میتوانند محصول  خرمای درجه یک  را  جهت صادرات به تاجران روسی به فروش برسانند.

کد خبر 2364198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha