۱۵ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۱۱

تحولات اوکراین/

موافقت دولت و جدایی طلبان برای آتش بس/تحریم های روسیه از دوشنبه اعمال می شود

موافقت دولت و جدایی طلبان برای آتش بس/تحریم های روسیه از دوشنبه اعمال می شود

پس از موافقت هفته گذشته روسیه و اوکراین برای برقراری آتش بس دائمی، شب گذشته نیز کی یف و جدایی طلبان حاضر در شرق اوکراین با پایان دادن به جنگ موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز گذشته مینسک پایتخت بلاروس میزبان نشستی با حضور نمایندگان دولت اوکراین و جدایی طلبان این کشور بود.

این نشست در پایان با موافقت طرفین برای برقراری آتش بس به پایان رسید. موافقت کی یف و جدایی طلبان پس از موافقت هفته گذشته "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، و "پترو پورشنکو" رئیس جمهور اوکراین، برای پایان دادن به درگیری های در شرق اوکراین و برقراری آتش بس دائمی به دست آمد.

هر چند کی یف و جدایی طلبان با برقراری آتش بس موافقت کرده اند، اما با این وجود اتحادیه اروپا اعلام کرده که تحریم های جدید خود علیه روسیه را از روز دوشنبه هفته جاری به اجرا می گذارد.

البته این اتحادیه اعلام کرده که اگر مسکو اقدام به خارج کردن نیروهای خود از خاک اوکراین کند این تحریم ها لغو می شود.

در هفته گذشته اتحادیه اروپا به روسیه یک هفته فرصت داد تا رفتار خود را در خصوص بحران اوکراین تغییر دهد چون در غیر این صورت تحریم های جدیدی را علیه مسکو به اجرا می گذارد.

هر چند روسیه روز چهارشنبه با برقراری آتش بس موافقت کرد، اما با این وجود اتحادیه اروپا از به اجرا گذاشتن تحریم ها در روز دوشنبه هفته جاری خبر داده است.

این وضعیت در حالی است که مداخله غرب در امور اوکراین موجب شده تا این کشور از نوامبر سال گذشته وارد بحران شود این بحران در ماه های اخیر به سبب لشکر کشی ارتش به شرق حالت فوق العاده به خود گرفته و تا کنون بیش از دو هزار و 400 نفر در جریان آن کشته شده اند،اما با این وجود غرب همچنان بر دخالت های خود در امور این کشور پافشاری می کند.

 

کد خبر 2364586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha