۲۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰

صفوی:

کرمانشاه رتبه اول تولید محصولات دیم را در کشور دارد/ تولید 4 میلیون تن محصول کشاورزی

کرمانشاه رتبه اول تولید محصولات دیم را در کشور دارد/ تولید 4 میلیون تن محصول کشاورزی

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تولید سالانه 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان گفت: کرمانشاه رتبه اول تولید محصولات دیم کشور را داراست.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین صفوی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از تولید سالانه 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: وجود شرایط اقلیمی متنوع در استان، کرمانشاه را به یکی از استان های برتر کشور در زمینه تولید محصولاتی چون گندم، جو و ذرت تبدیل کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه در تولید محصولات دیم رتبه اول را در سطح کشور در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: ما به دنبال این هستیم که سطح زیر کشت محصولات دیم خود را تاپایان سال 96 افزایش دهیم.

صفوی گفت: بر این اساس سطح زیر کشت گندم دیم باید به میزان 290 هزار هکتار، نخود دیم 180 هزار هکتار، جو دیم 180 هزار هکتار وعلوفه به میزان 20 هزار هکتار تا پایان سال 96 برسد.

وی یادآور شد: البته در بحث زراعت دیم با مشکلاتی نظیر رعایت نکردن اصول صحیح زراعت از سوی کشاورزان و نیز کشت متوالی غلات مواجه هستیم که باید آموزش های لازم در این خصوص صورت داده شود.

صفوی افزود: کشت متوالی غلات موجب فرسایش خاک و کاهش میزان محصولات کشاورزی به صورت چشمگیری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر میزان تولید گندم در استان کرمانشاه یک هزار و 100 کیلوگرم است که این مقدار تا پایان سال 96 به یک هزار و 500 کیلوگرم خواهد رسید.

صفوی در ادامه به لزوم ضد عفونی کردن محصولاتی مانند گندم و جو در زمان کشت تاکید کرد و افزود: رعایت نکردن این موضوع خساراتی را به محصول وارد می کند.

وی در ادامه میزان مناسب کشت در هر هکتار را بین 140 تا 160 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: مشکلاتی همچون نابودی ساقه و تبخیر خاک در صورت رعایت نکردن این الگو به وجود خواهد آمد.

صفوی همچنین در خصوص کشت محصولات دیم در مناطق معتدل و سردسیر نیز گفت: این کار باید تا قبل از پایان مهر ماه و پیش از بارش اولین باران موثر صورت گیرد، ضمن اینکه در مناطق گرمسیر نیز بهترین زمان از 25 آبان تا 5 آذر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان از جذب اعتبار 33.4 دهم میلیارد تومانی برای تجهیز و نوسازی 530 دستگاه تراکتور در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: افرادی که برای این تسهیلات ثبت نام کرده اند باید تا تاریخ 19 مهر ماه به بانک کشاورزی جهت دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

 

 

 

 

کد خبر 2368341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha