۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۱۳

نخستین شهرک آموزشی صنعت پوشاک کشور در البرز افتتاح شد

نخستین شهرک آموزشی صنعت پوشاک کشور در البرز افتتاح شد

کرج - خبرگزاری مهر: نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور روز سه شنبه در مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مسئولان ارشد استانی در شهرستان اشتهارد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور روز سه شنبه در مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، برخی نمایندگان مجلس در شورای اسلامی، رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور و مسئولان ارشد استانی در شهرستان اشتهارد افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به اینکه این شهرک در زمینی به مساحت 32 هزار متر مربع و با زیربنای 12 هزار و 170 متر مربع با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ایلاکوثر برای آموزش مربیان صنعت پوشاک کشور ساخته شده است، اظهار داشت: زمین این شهرک از سوی خانواده مرحوم محمد اشتهاردی از خیرین شهرستان اشتهارد به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اهدا شده است.

اسماعیل عزیزی در ادامه تصریح کرد: با راه اندازی این شهرک، سالانه 1 هزار نفر از سراسر کشور در زمینه صنعت پوشاک در دوره های 4 ماهه آموزش خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه این شهرک دارای 13 کارگاه آموزشی، آشپزخانه صنعتی و خوابگاه مجهز است، تاکید کرد: آشنا کردن هنرجویان با ماشین های صنعتی تولید پوشاک، طراحی رایانه ای پوشاک و سیستم های آموزشی مربوط به این بخش از عمده فعالیت های این شهرک در حوزه آموزشی و تولید صنعت پوشاک است.

در ادامه مراسم افتتاح نخستین شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور، سهیلا کلاهی کارآفرین نمونه کشور و مدیرعامل شرکت ایلاکوثر با بیان این مطلب بیان کرد: افرادی که در این شهرک آموزش های مهارتی را فرا می گیرند در طول دوره آموزش از امکانات رفاهی رایگان بهره مند می شوند.

کلاهی در ادامه خاطرنشان کرد: این دوره ها برای زنان و مردان برگزار می شود و افرادی که آموزش می بینند پس از بازگشت به زادگاه خود از امکانات مناسب برای آموزش دیگران بهره خواهند برد.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش ها در شهرک آموزشی تولیدی صنعت پوشاک کشور مطابق با 10 استاندارد جهان ارائه می شود، اضافه کرد: شرکت ایلاکوثر 50 میلیارد ریال برای تجهیز این شهرک هزینه کرده است چرا که این طرح، حرکتی منسجم با مشارکت بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور به حساب می آید.

کد خبر 2371734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha