۶ مهر ۱۳۹۳، ۹:۲۱

معاون وزیر نیرو:

طرح نجات سفره‌های آبی کشور تصویب شد/ ذخایر زیرزمینی احیا می‌شود

طرح نجات سفره‌های آبی کشور تصویب شد/ ذخایر زیرزمینی احیا می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: طرح احیا و تعادل بخشی به منابع آب زیرزمینی کشور با تصویب در شورای‌عالی آب، وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم میدانی گفت: در دور تازه فعالیت‌ های بخش آب، باید مدیریت آن را به‌ طور همه‌ جانبه پیش ببریم و با انگیزه‌ای بالا وقت بیشتری را برای پیشبرد امور اختصاص دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر لزوم اجرای هرچه بهتر برنامه احیا و تعادل‌ بخشی آب‌ های زیرزمینی اظهارداشت: توجه ویژه بالاترین مقام‌های نظام و دولت به موضوع آب فارغ از مسائل احساسی، هیجانی و تشکیل 8 نشست شورای‌ عالی آب و حساسیت ویژه وزیر نیرو به موضوع آب، فرصت‌هایی است که در اختیار این بخش قرار گرفته و باید ساز و کار استفاده از این فرصت‌ ها به سرعت تدوین شود چرا که فرصت‌ ها به‌ سرعت از دست می‌رود.

میدانی با تشریح ابعاد مختلف و اهمیت برنامه احیا و تعادل‌ بخشی منابع آب‌ های زیرزمینی، بر لزوم مشارکت گسترده و همه‌ جانبه بخش‌ های مرتبط برای اجرای هرچه بهتر این طرح تاکید کرد.

وی بی‌ توجهی به فعالیت‌ های پایه‌ ای و توجه بیش از حد به فعالیت‌ های زودبازده و پُر سر و صدا را یکی از آفت‌ های مدیریت در بخش آب توصیف کرد و گفت: این فعالیت‌ ها از سوی انسان‌ های دلسوز نظام و دلسوز بخش آب پذیرفته نیست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تشبیه وضعیت سفره‌ های آب زیرزمینی به یک بیماری مزمن، به تلاش‌ های انجام‌ شده برای درمان این بیماری پرداخت و تدوین طرح احیا و تعادل‌ بخشی به آب‌ های زیرزمینی با حضور و نظارت مستقیم شخص وزیر نیرو را از جمله این تلاش‌ها توصیف کرد و اظهارداشت: خوشبختانه این طرح با حمایت گسترده‌ ای در شورای‌ عالی آب رو‌برو و با تغییر جزئی تصویب شد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: حال که این طرح به تصویب رسیده از همه برادرانی که سودای خدمت به بخش آب در سر دارند تقاضا می‌کنم همت بگمارند و هرچه توان، علم، تجربه، مهارت و وقت دارند، برای اجرای این طرح اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: این طرح به یاری همه نیاز دارد تا هرچه زودتر شاهد خبرهای خوبی در جهت افزایش سطح آب سفره‌ های زیرزمینی باشیم.

کد خبر 2378552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha