۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲

یونسی:

آیت الله مهدوی به آرمانهای انقلاب وفادار بود

آیت الله مهدوی به آرمانهای انقلاب وفادار بود

ساری - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تسلیت به مناسبت به فرارسیدن ماه محرم و درگذشت آیت الله مهدوی کنی گفت: این بزرگوار به آرمانهای انقلاب وفادار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رستمی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت آيت الله مهدوي كني، با گراميداشت یاد عالم عامل و فقيد سعيد آيت الله مهدوي كني گفت: اين شخصيت پارسا از رهروان صادق امام حسين(ع) و به اصول و آرمانهاي انقلاب وفادار بود.

يونسي افزود: يكي از برجسته ترين ويژگي هاي مرحوم آيت الله مهدوي كني مشي اعتدالي و پرهيز از افراط و تفريط بود و در رسالت خود به ملاحظات شخصي و جناحي توجه نمي كرد و با تدبير عمل مي کرد.

وي تاكيد كرد : آيت الله مهدوي كني شخصيتي انقلابي و الگوي تدبير و اعتدال بود و در عرصه سياست و فرهنگ با پرهيز از افراط و تفريط فعاليت مي كرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران در پايان دفاع از حقيقت، صداقت و راستگويي، اصولگرايي در منش و اعتدال گرايي در روش و ولايتمداري را از ديگر ويژگي هاي شخصيتي مرحوم آيت الله مهدوي كني ذكر كرد.

وی با اشاره به ايام محرم و عاشوراي حسيني گفت: حماسه سترگ عاشورا سرمشق و عبرت براي همه بشريت است و عاشورا دانشگاه معرفت براي انسانهاي حق طلب و آزاديخواه است.

وي افزود: در روز عاشورا تمام حق در مقابل باطل قرار گرفت.

يونسي با اشاره به اينكه روز عاشورا روز تجلي همه فضيلت هاي انساني در همه ابعاد است، تصريح کرد: با گذشت بيش از ۱۴۰۰ سال حماسه عظيم عاشورا همچون خورشيدي فروزان دلها و جانها را روشن مي كند و حياتبخش و راهنماست.

وي با تاكيد بر اينكه همه بشريت تشنه معرفت عاشورا هستند و عاشورا تجلي همه زيبایی هاست، گفت: عاشورا نماد حريت، معرفت و آزادگي در زيباترين صورت و سيرت است و تا حيات است و تا بشر است عشق و محبت به امام حسين(ع) وجود دارد و پرتوافشاني مي كند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران از عاشورا به عنوان روز تقابل اسلام علوي و اسلام اموي ياد كرد و گفت: همه ما بايد تلاش كنيم تا به معرفت حسيني نائل شويم و هر زميني مي تواند كربلا و هر عصر و زماني مي تواند عاشورا باشد.

کد خبر 2411722

برچسب‌ها