۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۳

تأكيد مسئولين شهرستان گلپايگان؛

سرقت احشام نتيجه سهل انگاری دامداران است

سرقت احشام نتيجه سهل انگاری دامداران است

گلپايگان- مسئولان گلپایگان در همایش آموزشی دامداران دلیل اصلی سرقت از احشام شهرستان گلپايگان را نتيجه سهل انگاری دامداران در نگهداری از دام دانستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فراست در همایش كارگاه توجیهی و آموزشی ویژه دامداران با موضوع پیشگیری از وقوع سرقت كه بعداز ظهر امروز در تالار اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان برگزار شد، با اشاره به مقوله امنیت در جامعه اظهار داشت: در بحث امنیت هر فردی باید حافظ اموال و ناموس خود بوده و بعد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در این امر یاریگر آنان باشند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینكه در صورت تأمین امنیت آسیب كمتری به مال و اموال افراد خواهد خورد، افزود: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند در تأمین امنیت مطلق جامعه نقش داشته باشد، لذا مردم باید خودشان در این راستا در تأمین امنیتشان اقدام كنند تا اتفاقی برای آنان و اموال شان رخ ندهد.

وی افزود: ظهور تكنولوژی به غیر از فواید آن منشأ یكسری از اقدامات خلاف نیز در جامعه خواهد شد كه از جمله آنها می توان به استفاده ناصحیح از تلفن های همراه در برقراری ارتباط سارقین در هنگام سرقت، اینترنت و ماهواره در جهت استفاده غیراخلاقی و غیره را نام برد.

در ادامه علیان دادستان شهرستان گلپایگان با بیان اینكه در تمام نظام های حقوقی جهان برای رفتارهایی كه برخلاف قانون انجام شود، مجازات در نظر گرفته اند، اظهار داشت: در قانون اسلامی ما نیز رفتاری كه خلاف قانون انجام گیرد، جرم تلقی شده و فردی كه مرتكب جرم شود، مستلزم مجازات است.

وی با بیان اینكه امنیت یكی از حقوق اساسی هر شهروند و ملتی است، افزود: در آموزه های دینی ما بر حفظ مال و اموال تأكید فراوان شده است و بنا بر آن سرقت مال رها شده جرم كمتری نسبت به سرقت مالی كه در حفظ و نگهداری آن بیشتر دقت شده باشد.

در ادامه سرهنگ محمدعلی یوسلیانی فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اذعان به اینكه امنیت در راستای رعایت حقوق دیگران به وجود می آید، افزود: امنیت سه وجه دارد كه نیروی انتظامی، مردم و حاكمیت بر پایه آن قرار دارد و بر این اساس امنیت مردمی است و به دست مردم رقم می خورد.

وی با بیان اینكه امنیت به لحاظ سفارش دین مبین اسلام مهم و ضروری است، افزود: هیچ امری بدون امنیت به سامان نمی رسد و هیچ توسعه ای بدون امنیت محقق نمی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینكه تمامی آحاد جامعه برای به وجود آمدن امنیت باید دست به دست هم دهند، تصریح كرد: تلاش مأموران، حمایت حاكمیت و دولت برای ایجاد امنیت پایدار مثمر ثمر خواهد بود و مردم در هر كجا ورود پیدا كنند نتیجه آن مثبت است.

سرهنگ یوسلیانی به مسئله نگهداری اموال به ویژه احشام در دامداری ها اشاره كرد و افزود: در راستای نگهداری از احشام یك خرد جمعی و رویكرد امنیتی به خصوص در مكان های به دور از محله زندگی باید اندیشیده شود تا افراد سارق به راحتی به آن دسترسی پیدا نكنند.

در ادامه علی فیروزی رئیس شورای اسلامی شهر و شهرستان با بیان اینكه راهكارهای خوبی در بحث امنیت وجود دارد، اذعان داشت: به فضل الهی امنیت در كشور ما با وجود مناقشات كشورهای همسایه بسیار مناسب و خوب است؛ لذا مردم باید در راستای امنیت پایدار همكاری كنند.

وی افزود: امنیت با همكاری مردم، مسئولین و نیروی انتظامی انجام می گیرد و در مقوله جلوگیری از سرقت احشام نیز روستاهای واقع شده در جاده های مواصلاتی بیشتر در دسترس سارقین بوده؛ لذا دهیاران و شوراها نسبت به ورود افراد غریبه و داد و ستد آنان با اهالی دقت نظر داشته باشند.

در ادامه حیدرعلی گل محمدی رئیس جهاد كشاورزی شهرستان گلپایگان با بیان اینكه امروز باید نگرش ها را در مسئله كشاورزی تغییر دهیم به برخی از موارد سرقت اموال و محصولات كشاورزی اشاره كرد و افزود: با توجه به تكنولوژی های روز در راستای جلوگیری از سرقت دام دامداران در جهت نصب میكروچیپ و شماره های ازت بر روی دام ها و بیمه كردن آنها اقدام كنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از سرقت و حوادث، شماره گذاری تراكتورهای سال ۸۰ به بعد در حال پیگیری است.

کد خبر 2439569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha