۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۲۱

تکلوی خبر داد؛

نمایندگان "فائو" از مرکز نگهداری شتر دوکوهانه مغان بازدید می کنند

نمایندگان "فائو" از مرکز نگهداری شتر دوکوهانه مغان بازدید می کنند

اردبیل – معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از مرکز نگهداری شتر دوکوهانه در جعفرآباد مغان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی عصر چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه ای جهار کشاورزی اردبیل افزود: نمایندگان فائو بزودی برای بازدید از این مرکز به استان اردبیل سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این خصوص با مرکز اصلاح نژاد دام هماهنگی های لازم صورت گرفته است، اضافه کرد: علاوه بر این قرار است در آینده نزدیک نمایندگانی از سازمانهای بین المللی همچون ACSAD - IFAD از این مرکز بازدید کنند.

تکلوی توسعه همکاری مرکز نگهداری شترهای دوکوهانه مغان با این سازمانها را از اهداف این دیدارها عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این نمایندگان فائو و سازمانهای ACSAD - IFAD نقطه نظریات و طرحهای خود را در خصوص گسترش شترهای دوکوهانه مطرح خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 نفر شتر تحت پوشش طرح توسعه شترداری قرارگرفته و ثبت مشخصات شده است، از راه اندازی مرکز ملی حفظ و توسعه شتر دوکوهانه در جعفرآباد مغان خبر داد.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان هدف از راه اندازی این مرکز جلوگیری از انقراض نسل شتر دوکوهانه و نیز حفظ ذخایر ژنتیکی شترهای دوکوهانه است.

وی عنوان کرد: در این مرکز عملیات احداث و راه اندازی سیلوی علوفه ای، جایگاه شتر، انبار کنسانتره و ساختمان کارگری به پایان رسیده و بزودی به لوازم و امکانات تخصصی و آزمایشگاهی نیز مجهز خواهد شد.

تکلوی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سترداران منطقه بیان داشت: به منظور افزایش انگیزه شترداران دوکوهانه منطقه به ازاء هر نفر شتر رقمی به عنوان حق انگیزه به شترداران بومی پرداخت خواهد شد تا با دلگرمی بیشتر کار نگهداری و پرورش را انجام دهند.

کد خبر 2441494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha