نایب رئیس کمیسیون اجتماعی:

اقدام سازمان اوقاف در شناسنامه دارکردن موقوفات ارزشمند است

اقدام سازمان اوقاف در شناسنامه دارکردن موقوفات ارزشمند است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به سمت شناسنامه دار کردن موقوفات رفته است که کاری بسیار ارزنده و شایسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن علیمردانی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای توسعه فرهگ وقف و بهره مندی از ظرفیت مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین اقدامی که می توان از مجرای مجلس شورای اسلامی برای تقویت و گسترش فرهنگ وقف بهره مند شد، ارایه طرح ها و لایحه های مختلف و مرتفع کردن مسیرهای قانونی در موضوع وقف است، ابتدا باید آثار وقف و مزایای آن به خوبی شناخته شود و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه برای جلوگیری از برخی مشکلات به ارایه راه حل های قانونی پرداخته و از مجلس شورای اسلامی کمک بگیرند.

وی افزود: خوشبختانه در کشور اقدامات خوبی در مورد وقف انجام شده و در سازمان صدا و سیما نیز برای فرهنگسازی و گسترش این صدقه جاریه برنامه سازی های خوبی انجام شده است.

علیمردانی با اشاره به برخی از آثار و برکات توسعه این کار خداپسندانه گفت: وقف ظرفیتی است که می تواند در مرتفع کردن بسیاری از مشکلات اجتماعی حوزه سلامت، بهداشت، درمان و موضوعات دیگر موثر واقع شود که اکنون سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات شایسته ای انجام داده است و ساخت بیمارستان تخصصی سرطان نمونه ای از آن است.

وی اضافه کرد : برای کل طرح بیمارستان تخصصی سرطان ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده که خیران تعهدات ساخت این بیمارستان را بر عهده گرفته اند و طی ماه های آغازین سال جاری پس از دریافت مجوز ساخت، اقدامات مربوط به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان از محل فروش اوراق وقف آغاز شده که جا دارد از تلاش های بی وقفه مسئولان اوقاف کشور تشکر کنم. ما باید نمونه های مختلف وقفی را برای مردم ملموس و عینی کنیم تا آنها آثار و منافع وقف را به خوبی درک کنند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث وقف تداوم در فرهنگسازی آن است ما نباید برای بحث وقف به زمان های خاصی اکتفا کنیم بلکه این موضوع مهم با آثار و برکاتی که دارد می تواند در توسعه کشور و رفاه مردم و همچنین تامین توشه اخروی آنها مفید باشد ما باید برای توسعه فرهنگ وقف برنامه ریزی مداوم داشته باشیم.

وی افزود:  وقف دارای آثار مادی و معنوی بسیاری است که می تواند در طول حیات فرد و حتی بعد از مرگ آن نیز باقی بماند. از جمله کارهای نیکی که آثار آن بعد از مرگ انسان نیز باقی است، وقف است و به نوعی منافع مادی و معنوی فرد را ساری و جاری می کند اگر فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد بسیاری از هزینه ها و چالش های درمانی و اجتماعی مرتفع می شود و لازمه آن این است که ما به دنبال موقوفات آگاهانه باشیم یعنی وقف های جدیدی را ثبت کنیم که در پشت آن مطالعه و پژوهش شده باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: واقفان نیز بر اساس نیازهای روز جامعه نیتهای خود را انجام دهند. وقف می تواند به کمک دولت بیاید و در بسیاری از پروژه های عمرانی خلأهای موجود را پوشش دهد.

کد خبر 2453453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha