۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

«روزهای زندگی» و «شور شیرین» به حاج صادق آهنگران تقدیم شد

«روزهای زندگی» و «شور شیرین» به حاج صادق آهنگران تقدیم شد

پرویز شیخ طادی، جواد اردکانی و چهار تن دیگر از هنرمندان جبهه انقلاب آثار خود را به حاج صادق آهنگران تقدیم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی موج راه افتاده در بین اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی برای تقدیر از حاج صادق آهنگران، پرویز شیخ طادی و جواد اردکانی نیز به جمع تقدیرکنندگان از وی پیوستند.

پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سینما در یادداشتی فیلم سینمایی «روزهای زندگی» خود را به حاج صادق آهنگران اهدا کرد. متن تقدیمی وی از این قرار است:

«بنام حق
گرچه دیر است اما نه چندان
تقدیم می کنم همه زحمات، تلاش ها و قطره قطره عرق زحمت و تلاش در فیلم «روزهای زندگی» به دنیا دنیا زیبایی و زندگی و آن روزهای ماندگار با آن صوت و شرافت ماندگارت ای یار قدیم، ای آهنگران.»

جواد اردکانی نیز فیلم سینمایی «شور شیرین» خود را به حاج صادق آهنگران اهدا کرد. متن تقدیمی وی از این قرار است:

«به نام خدای شهیدان

با افتخار بسیار و با كسب اجازه از محضر شهید عزیز محمود كاوه، فیلم «شورشیرین» را به كسی تقدیم می كنم كه با نوای گرم و صدای آسمانی خود شور شیرین عشق را در دل های عاشورایی برانگیخت. حاج صادق آهنگران، كه برای من و هم نسلان من نه فقط یک صدا، كه بخشی باشكوه از سمفونی بزرگ مقاومت مردمان این سرزمین همیشه سبز است.

حاج صادق عزیز، به دعای خواجه شیراز

الا ای طوطی گویای اسرار       مبادا خالیت شكّر ز منقار

سرت سبز و دلت خوش باد جاوید       كه خوش نقشی نمودی از خط یار»

همچنین محمد سرور رجایی، محمد مهدی خالقی، حسین قرایی و قربانعلی طاهرفر از هنرمندان نسل سوم جبهه فرهنگی انقلاب نیز از دیگر تقدیرکنندگان حاج صادق آهنگران بودند.

محمد سرور رجایی نویسنده و شاعر پیشکسوت افغانستان، مستند «شهید غریب»، محمد مهدی خالقی نویسنده و مستند ساز، مستند «سفیر»، حسین قرایی نویسنده، کتاب «کوچ لبخند»، قربانعلی طاهر فر مستند ساز تبریزی، مستند «لشکر خوبان» و فیلم بلند «آنایوردوم» خود را به عنوان هدیه به حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت تقدیم کردند.

کد خبر 2459904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha