۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

پرتوی اعلام کرد:

صادرات گوشت مرغ اردبیل به بازارهای آذربایجان و روسیه

صادرات گوشت مرغ اردبیل به بازارهای آذربایجان و روسیه

اردبیل – معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان گفت: مقدمات صادرات گوشت مرغ تولیدی در استان به بازارهای آذربایجان و روسیه فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر پرتوی ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت خرید تضمینی گوشت مرغ گفت: در ماه های اخیر خرید تضمینی گوشت مرغ با هدف ساماندهی با این تولید انجام شده است.

وی افزود: به دلیل کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار خرید تضمینی از سوی جهاد کشاورزی انجام می شود تا سردرگمی تولید کنندگان از بین رفته و مرغداری ها متحمل زیان نشوند.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان خرید تضمینی با استقبال مرغداری ها همراه بوده و همچنان ادامه دارد.

پرتوی تصریح کرد: قیمت گوشت مرغ در خرده فروشی ۶۷ هزار ریال در کیلو، در عمده فروشی ۶۳ هزار ریال در کیرو و در مرغ زنده ۴۴ تا ۴۷ هزار ریال در کیلو است.

وی تاکید کرد: استاندارد تعیین شده برای لاشه مرغ ۱.۵ تا ۱.۸ کیلوگرم است و در صورتی که این استاندارد رعایت شود خرید در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مبلغ خرید به مرغداری ها پرداخت شده افزود: در این خصوص بدهی نداریم.

به گفته پرتوی بخشی از لاشه مرغ به مصرف بازار داخل می رسد و عمده آن به دلیل مازاد بودن برای صادرات برنامه ریزی می شود.

وی افزود: صادرات به آذربایجان و از طریق این کشور به روسیه در دست برنامه ریزی است و به زودی نسبت به‌آن اقدام خواهد شد.

کد خبر 2477708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha