۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۳۳

حاصل پژوهش یک نویسنده ایرانی/

«شکست بحران داعش در کردستان عراق» را ناشر آمریکایی منتشر می‌کند

«شکست بحران داعش در کردستان عراق» را ناشر آمریکایی منتشر می‌کند

«شکست بحران داعش در کردستان عراق»، عنوان پژوهش مشترک عرفان قانعی‌فرد با یک نویسنده عراقی است که از سوی یک ناشر آمریکایی منتشر می‌شود.

عرفان قانعی فرد، پژوهشگر تاریخ معاصر، در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتشار کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق»، خبر داد و افزود: یک ناشر آمریکایی در اواسط ماه مارس (فروردین)، حاصل پژوهش من و یک نویسنده ایرانی و عراقی را  با مقدمه پرفسور نادر انتصار، استاد ایرانی علوم سیاسی دانشگاه آلاباما را به زبان انگلیسی منتشر می‌کند.

به گفته نویسنده کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق»،  این اثر حاصل پژوهش میدانی او در کشورهای قطر، ترکیه، عراق، سوریه و امارت متحده عربی در سال جاری و همکاری با کریم رئوف، نویسندذه عراقی است که به بررسی «شکست استراتژی داعش در کردستان عراق» می پردازد. کریم رئوف، رئیس دفتر سابق جلال طالبانی و از ناظران سیاسی عراق است و  این کتاب با مقدمه پرفسور نادر انتصار به زبان انگلیسی و در اواسط ماه مارس منتشر می شود.

قانعی‌فرد با اشاره به این‌که در این کتاب هر دو نویسنده ایرانی و عراقی، به مراحل حضور داعش در کردستان پرداخته‌اند گفت: ما در این اثر به بررسی سیر تاریخی و همچنین عوامل موثر امنیتی - استراتژیکی در شکست داعش در کردستان عراق توجه کرده‌ایم.

نویسنده کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق» با اشاره به این‌که این کتاب در ۱۱ فصل تنظیم شده گفت: «سابقه داعش، نقش اتحادیه میهنی و ماموریت پ ک ک، اوضاع کردستان، حمایت چشمگیر ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای، تاثیر حضور پیشمرگه، یک تبانی بزرگ داخلی و برکناری مالکی، خیانت محلی و فاجعه شنگال و ایزدی ها، کمک های تسلیحاتی امریکا  و اروپا، شکست دیپلماتیک ترکیه در عراق و سوریه، آمدن فواد معصوم و عبادی به کرسی قدرت، نقش اعراب و تفکر تندروانه برخی حرکت های اسلامی و...»، بخش‌های مختلف کتاب را تشکیل می‌دهند.

شکست داعش

کتاب «شکست بحران داعش در کردستان عراق»، همکاری سوم قانعی فرد و نادر انتصار است. پیش از این، کتاب‌های «سیاست کردها در خاورمیانه» نوشته انتصار و ترجمه قانعی فرد و نیز «کردها، دیپلماسی، قدرت» مقالات مشترک این دو نفر، از سوی نشر علم منتشر شده‌اند.

«شکست بحران داعش در کردستان عراق» نوشته عرفان قانعی فرد و کریم رئوف با مقدمه پرفسور نادر انتصار از سوی یک ناشر آمریکایی به نام corp به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

کد خبر 2494736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha