۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۱

آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

جذب جوانان به نمازهای جمعه و جماعت نیاز به برنامه‌ریزی دارد

جذب جوانان به نمازهای جمعه و جماعت نیاز به برنامه‌ریزی دارد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در دیدار ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری گفت: مسأله جذب جوانها به نمازهای جمعه و مساجد، مسأله بسیار مهمی است که باید برای آن، مطالعه و برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در دیدار ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات مشترک هم افزایی ائمه جمعه و جماعات برای بررسی و حل مشکلات فرهنگی شهرستان ری گفت: این جلسات از ابتکارات خوبی است که برای هماهنگ کردن مسایل فرهنگی شهرستان لازم و مفید است و البته خوب است برای هرچه پربارتر برگزار شدن این جلسات هم افزایی، اتاق فکری برای تعیین و بررسی دستور جلسات تشکیل شود.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: شایسته است از جمله مهمترین محورهای مباحث فرهنگی در جلسات هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات، چاره اندیشی برای جذب بیشتر جوان ها و ایجاد جذابیت در نمازهای جمعه و مساجد باشد.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: خیلی باید در خصوص جذب جوانها کار کرد زیرا اکنون، جمعیت فعلی ما جوان است و باید مساجد، همیشه برای جوانان جذابیت داشته باشد.
رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اعلام این مطلب که « فرهنگ نامه جمعه » حاوی مطالبی در خصوص آداب روز جمعه و نماز جمعه در اوایل سال 94 توسط انتشارات دارالحدیث منتشر خواهد شد بیان کرد: نماز جمعه برای جذب جوانان و نیروهای کارآمد جامعه است نه برای از کارافتاده ها و سالخوردگان، از این رو، نماز جمعه باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و این به ذوق و ابتکار روحانیت نیازمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(عليه السلام) همچنین ضمن تاکید بر تقویت ارتباط روحانیان محترم شهرستان ری و ائمه جمعه و جماعات ری با مجموعه حرم مطهر و معاونت فرهنگي آستان مقدس گفت: باید همگی همت کنیم و آماده شویم که مساجد را آبادتر کنیم و جاذبه های آنها را برای نسل جوان بیشتر کنیم.
وی تصریح کرد: نماز جمعه در ردیف دفاع ازحقوق مظلومان و مستضعفان و دفاع از نقاط مرزی از وظایف امام معصوم علیه السلام و در غیاب ایشان ولی فقیه است و این مساله نشان از اهمیت والای نماز جمعه است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: نماز جمعه تنها نمازی است که واجب است به جماعت خوانده شود و همه مردم جز افراد خاص و معذورین موظف هستند در این نماز شرکت کنند و در روایت است کسی که می خواهد در نماز شرکت کند، باید با بهترین لباس خود در نماز جمعه شرکت کند که این حاکی از اشتیاق او به شرکت در نماز باشد و تاکید شده است که مخاطبان خطبه ها را به دقت گوش کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: از برآیند احکام و آداب نماز جمعه این چنین مشخص می شود که نماز جمعه ویژه نیروهای بانشاط و فعال جامعه است و از این رو باید دبیرخانه، ستادهای نماز جمعه و خود ائمه جمعه به دقت مساله شرکت جوان ها در نمازهای جمعه را آسیب شناسی و بررسی کنند و آنچه مانع از شرکت جوان ها می شود را شناسایی نمایند.

وی مدیریت زمان در برگزاری نماز جمعه، احترام و ارتباط ویژه با جوانان و تلاش برای بهره مندی از جذابیت های لازم را از جمله عوامل گرایش جوانان به نماز جمعه برشمرد و افزود: خطبه های نماز جمعه باید مختصر و موثر و دارای جاذبه باشد.

در ابتدای این نشست ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری مسایل مورد نظر خود را با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام مطرح کردند.

کد خبر 2516915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha