۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۰۳

کاراته باشگاه‌های آسیا ؛

تیم کاراته دانشگاه آزاد با ۱۵مدال طلا، نقره و برنز قهرمان شد

تیم کاراته دانشگاه آزاد با ۱۵مدال طلا، نقره و برنز قهرمان شد

دومین دوره رقابتهای کاراته جام باشگاههای آسیا با قهرمانی نماینده ایران در ازبکستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر ، این دوره از مسابقات طی دو روز گذشته با حضور ۴۰۰ کاراته کا از ۱۲ کشور آسیایی به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار شد که در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی با کسب ۹ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد. تیم های قزاقستان، ازبکستان و کویت به ترتیب در مکانهای دوم تا چهارم قرار گرفتند.

در روز پایانی این مسابقات رقابتهای کومیته تیمی و انفرادی سه وزن برگزار شد که در کومیته تیمی، دانشگاه آزاد با ترکیب ذبیح الله پورشیب ، مهدی سلطانی ، ابراهیم حسن بیگی ، حسین سمندر ، بهمن عسگری ، هامون درفشی پور و علی فداکار بعد از استراحت در دور نخست تیم های چین ، قزاقستان و ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست پیدا کرد. در این بخش تیم گیلان عنوان سوم و مدال برنز را کسب کرده بود. 

در تیم بانوان هم طراوت خاکسار ، سحر کرجی ، حمیده عباسعلی ، رزیتا علیپور ، فاطمه چالاکی و الهه رضا زاده حضور داشتند که در مبارزه نهایی نتیجه را به ازبکستان واگذار کرد و به نشان نقره دست يافت. این تیم دور نخست اسرتاحت داشت و سپس از سد قزاقستان عبور کرده بود. 

در مبارزات بخش انفرادی و در  وزن ۸۴+کیلوگرم ذبیح اله پورشیب از تیم دانشگاه آزاد اسلامی پس از استراحت در دور نخست، دور دوم برابر حریف ترکمنستانی ۸ بر صفر به برتری رسید. وی درادامه موفق شد با نتیجه ۷ بر صفر کاراته کای کویتی را از پیش رو بردارد. این کاراته کا مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون را در کارنامه داشت. نماینده کشورمان در فینال مقابل نماینده قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلای این وزن شد. در این وزن آروین باقری صاحب نشان برنز شد. 

حمیده عباسعلی دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی در وزن ۶۸+کیلوگرم ابتدا نماینده ترکمنستان را با حساب ۹ بر صفر از پیش رو برداشت، در دومین دیدار مقابل کاراته کای ازبکستانی ۷ بر یک به برتری رسید و در فینال هم موفق شد دیگر کاراته کای کشور میزبان را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داده و طلای دیگری برای دانشگاه آزاد کسب کرد. 

در وزن ۶۰-کیلوگرم هامون درفشی پور مدال برنز را بر گردن آویخت. وی در بازی دوم مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و در گروه بازنده ها همه رقبا را شکست داد و برنز گرفت. همچنین بهمن عسگری هم در وزن ۷۵-کیلوگرم وی نیز با شکست برابر قزاقستان به گروه بازنده ها رفت و با برتری مقابل رقبای خود برنز گرفت. 

در نهایت تیم دانشگاه آزاد با ۹ مدال طلای  میعاد یاری ، ذبیح اله پورشیب ، سحر کرجی ، فاطمه چالاکی ،حمیده عباسعلی ، رزیتا علیپور ، کاتای تیمی مردان و بانوان و کومیته تیمی مردان ، تک نقره کومیته تیمی بانوان و چهار برنز هامون درفشی پور ،بهمن عسگری ،فرید حقیقی و مهسا افسانه عنوان قهرمانی را کسب کرد. 

اما تیم های گیلان و اصفهان هم در این رقابتها حضور داشتند که تیم گیلان یک مدال نقره و ۳ مدال برنز و تیم اصفهان هم یک نقره و یک برنز کسب کردند.

کد خبر 2562964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha