۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۰۴

آغاز بزرگترین رویدادقرآنی جهان اسلام عصر امروز با حضور رئیس‌جمهور

آغاز بزرگترین رویدادقرآنی جهان اسلام عصر امروز با حضور رئیس‌جمهور

مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن عصر امروز جمعه با حضور رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس، سفرا، جامعه قرآنی و شرکت کنندگان بیش از ۷۵ کشور جهان در سالن اجلاس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس ستاد عالی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن با بیان اینکه این مسابقات در دو رشته حفظ کل و قرائت برگزار می شود، افزود: این دوره از مسابقات تا روز ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۸۶ کشور جهان برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند و به لحاظ فنی و تخصصی نیز نمایندگانشان تایید شده اند، افزود: امیدواریم هیچ مانع و مشکلی برای حضور تمامی شرکت کنندگان به وجود نیاید ، اما پیش بینی می شود حافظان و قاریان بیش از ۷۵ کشور شامل ۱۲۰ حافظ و قاری در این مسابقات حضور یابند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: نمایندگان جمهوری اسلامی ایران دراین دوره از مسابقات در رشته قرائت حسن دانش از استان یزد و در رشته حفظ حجت الاسلام رجبی از استان خراسان رضوی هستند.

رییس ستاد عالی سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت فنی این دوره از مسابقات توسط ۲۲ داور شامل ۱۲ داور ایرانی و ۱۰ داور خارجی انجام خواهد شد افزود: سه نفر نیز به عنوان هیات رئیسه شامل راهنما، هادی حفاظ و ناظر مسابقات حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در کنار این دوره از مسابقات بین المللی قرآن، نهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با حضور پژوهشگران بیش از ۱۰ کشور جهان، ششمین همایش تجلیل از بانوان فعالی قرآنی با شرکت بانوان قرآنی ایران و هفت کشور جهان ، ۶۰ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری و اندونزیایی و ۵۰ کارگاه آموزشی ویژه اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ، ریاست محترم جمهور و حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه سخنرانی خواهند کرد .

کد خبر 2581336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha