۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۱

نماینده دشتستان در مجلس خواستار شد/

اعتبارات ویژه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در دشتستان ارایه شود

اعتبارات ویژه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در دشتستان ارایه شود

بوشهر - نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه کشت گلخانه‌ای در دشتستان شد.

به گزارش  خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عصر چهارشنبه در بازدید قائم‌مقام وزیر کشاورزی از دشتستان اظهار داشت: دشتستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از تولیدات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

وی به مشکلات متعدد کشاورزان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان این شهرستان مربوط به نحوه دریافت تسهیلات و قوانین نظام بانکی است و باید تلاش شود که بانک کشاورزی خدمات مناسب‌تری به کشاورزان این شهرستان ارائه کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به خسارت وارد شده به کشاورزان این شهرستان در جریان سیلاب‌های سال گذشته اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها هنوز جبران نشده است و کشاورزان چشم‌انتظار هستند.

وی به ممنوعیت کشت در اراضی منطقه شبانکاره اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث متضرر شدن کشاورزان می‌شود و باید اعتبارات مناسبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد اضافه کرد: عمر و قامت بالای نخیلات مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده است و باید اعتباراتی برای جایگزین کردن نخیلات جدید به کشاورزان تخصیص یابد.

وی همچنین از عدم پرداخت بیمه خشکسالی محصولات تولیدی شهرستان دشتستان انتقاد کرد و ادامه داد: تامین اجتماعی و جهاد کشاورزی اختلافاتی در زمینه بیمه کردن نخیلات دارند که باید برای رفع این مشکلات تلاش شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های دولت برای خرید خرما از کشاورزان، افزود: احداث کانال‌های پایین دست سد رئیسعلی دلواری برای افزایش کیفیت محصولات ضرری است.

کد خبر 2849493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha