۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۲:۵۹

در گفتگوی تلفنی پوتین و اوباما عنوان شد:

توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ به نفع جهان است

توافق هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ به نفع جهان است

کاخ کرملین اعلام کرد روسای جمهوری روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی توافق جامع هسته ای کشورهای ۱+۵ و ایران را در مجموع به نفع جهان توصیف کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی با باراک اوباما درباره توافق هسته ای با ایران گفتگو کرده است. ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز سه شنبه ۲۳ تیرماه در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل بحران غیر ضروری هسته ای ایران دست یافتند.

بنا بر اعلام کرملین ابتکار این گفتگوی تلفنی با باراک اوباما بوده و دو طرف طی آن بر نقش گفتگوهای روسی-آمریکایی برای اطمینان از ثبات و امنیت بین المللی تاکید کرده اند. در بیانیه کاخ کرملین آمده است که توافق هسته ای با ایران می تواند به عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه کمک کرده و تنش ها را در این منطقه کاهش دهد.

مسکو و واشنگتن همچنین ابراز امیدواری کرده اند تا با کار مشترک اطمینان یابند که توافق هسته ای وین درباره ایران به طور کامل اجرایی شود. این خبر در حالی اعلام می شود که باراک اوباما طی روزهای گذشته با سران برخی از کشورهای منطقه از جمله ملک سلمان پادشاه عربستان، شیخ محمد آل نهیان رییس امارات متحده عربی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور تلفنی گفتگو کرده است.

وی همچنین روز گذشته نمایندگان کنگره این کشور را تهدید کرد در صورتی که قصد مخالفت با توافق جامع هسته ای ایران را داشته باشند، از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.

 

 

کد خبر 2860260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha