نخستین پروانه شبکه ارتباطات ثابت تعیین تکلیف شد

نخستین پروانه شبکه ارتباطات ثابت تعیین تکلیف شد

تایید صلاحیت عمومی و تطبیق شرایط کنسرسیوم شرکتهای اینترنتی برای اخذ پروانه شبکه ارتباطات ثابت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی احراز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زمان رسمی پیش بینی شده برای دوره فعالیت دارندگان پروانه فعالیت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور PAP پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسید و براین اساس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۰۶ خود در دی ماه سال ۹۳ اصول حاکم بر پروانه جدیدی را تحت عنوان « ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت ( FCP) » مصوب کرد.

طبق این مصوبه دارنده پروانه شبکه ارتباطات ثابت - FCP - می‌تواند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکه های ماهواره ای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت و ارتباطات باند وسیع را طبق ضوابط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ارائه کند؛ حتی پس از اتمام دوره انحصار اپراتور فیبرخانگی که مربوط به نیمه اول سال ۹۵ است شرکت‌های دارنده پروانه FCP مجاز خواهند بود شبکه فیبرنوری نیز ایجاد کنند و سرویس های مرتبط با این حوزه را نیز ارائه دهند.

در همین راستا کنسرسیوم ایران اف سی پی با هدف تجمیع ظرفیت شرکتهای اینترنتی و توانایی‌های بالغ بر ۲۱۰ شرکت فعال در این حوزه تشکیل شد تا شرایط احراز صلاحیت اخذ پروانه مدنظر رگولاتوری را برآورده کند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۴ صلاحیت عمومی و تطبیق شرایط این کنسرسیوم با مصوبه FCP تایید شد.

قرار است طی ۱۰ روز آینده یک شرکت تجمیعی به همین منظور در اداره کل ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد تا اعضای کنسرسیوم، پروانه FCP را به نام این شرکت اخذ کنند. همچنین طبق برنامه ریزی انجام شده طی مدت ۴۵ روز آینده این کنسرسیوم نسبت به جذب سهامداران خود متشکل از دارندگان پروانه های قبلی خدمات ارتباطی در قالب این شرکت تجمیعی و طبق اصول مشارکت خود اقدام خواهد کرد.

کد خبر 2863965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha