۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی گیلان:

رشد صنعت با توجه به صنایع کوچک محقق می شود

رشد صنعت با توجه به صنایع کوچک محقق می شود

رشت- معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: تداوم رشد صنعت، مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان، عباس قلندری در جلسه هماهنگی اعضای کلینیک عارضه یابی صنعتی بسیج مهندسین با مدیران شهرک های صنعتی گیلان  با اشاره به مشکلات صنعت استان بر ضرورت مساعدت همه جانبه دستگاه ها تاکید کرد و گفت: تداوم رشد صنعت مستلزم توجه هرچه بیشتر به صنایع کوچک است.

وی  تاثیر و اهمیت صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور را مهم دانست و افزود: توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده از جمله مهمترین تاثیرات صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور است.

قلندری همچنین تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه گذاری کمتر و صرفه جویی در استفاده از ارزهای خارجی را از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک در دنیا   از اهمیت و جایگاه مناسبی  برخوردار هستند  و در کشور ما نیز لازم است که توجه بیشتری به این مقوله شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه صاحبان صنایع با مشکلات متعددی مواجه هستند،  گفت: کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش، امور مالیاتی، دیرکرد بدهی و معوقات بانک ها،  افزایش پرداخت هزینه تامین اجتماعی و حمایت از بازارهای داخلی از جمله این مشکلات است.

قلندری به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان از یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: به دنبال راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید در استان و بررسی مشکلات صنعتگران، بسیاری از مشکلات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط رفع شده  که پیگیری برای حل مشکلات صاحبان صنایع همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:   همفکری و نگاه مهندسی و ریشه ای به مسائل صنعت به شناسایی بهتر دغدغه ها و مشکلات واحدهای صنعتی و رفع نیازهای آن ها کمک می کند.

کلینیک عارضه یابی گیلان برای نخستین بار توسط سپاه قدس و بسیج مهندسین استان گیلان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

 

 

 

 

کد خبر 2890329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha