۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۵۰

هواداران دولت کودتا در بورکینافاسو به هتل ميانجی‌گران حمله کردند

هواداران دولت کودتا در بورکینافاسو به هتل ميانجی‌گران حمله کردند

طرفداران کودتاچیان در بورکینا فاسو به هتلی که میانجی گران در آن جا طرح خروج از بحران کنونی در این کشور را بررسی می کردند، حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شواهد عینی از حمله هواداران کودتاچیان به هتل محل اقامت کسانی که قرار بود طرح بازگرداندن آرامش با روی کار آمدن دولت غیرنظامی موقت را بررسی و نهایی کنند حمله ور شدند.

برخی از این معترضان نمادهایی را در حمایت از حکومت نظامی کودتا در دست داشتند.

خبرنگار رویترز اعلام کرد: حمله آن ها به هتل مذکور خشونت بار بود. آن ها در حمایت از کودتاچیانی که چهارشنبه به ریاست فرمانده گارد ریاست جمهوری بورکینا فاسو جلسه کابینه را بر هم زده بودند شعار سر می دادند. موج حمله آن ها به گونه ای بود که تنها با مداخله نیروهای امنیتی می شد از خشونت های آنان جان سالم به در برد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری بعدازظهر چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه، با ورود به دفتر ریاست جمهوری «میشل کافاندو» رئیس جمهور موقت و «ایزاک زیدا» نخست وزیر را به همراه دو وزیر دیگر کابینه با خود برده بودند. این اقدام باعث تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور آفریقای غربی شده است.

 سه روز بعد، کودتاچیان با صدور بیانیه ای از بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی کشور خبر دادند.

آن ها در بیانیه ای آزادی رئیس جمهور این کشور از بازداشت را اعلام کرده بودند.

سال گذشته با کناره گیری «بلز کومپائوره» رئیس جمهوری بورکینافاسو از سمتش، ارتش این کشور قدرت را به دست گرفت که این اقدام با واکنش اتحادیه آفریقا مواجه شد. در پی فشارهای خارجی، رهبران سیاسی این کشور توافق کردند روند انتقال قدرت به شیوه ای مسالمت آمیز طی شده و انتخابات در نوامبر امسال برگزار شود.

کد خبر 2920291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha