۴ اسفند ۱۳۸۴، ۱۱:۰۹

آموزش عالي در چهارمحال و بختياري (1)

اياب و ذهاب دانشجويان و اساتيد از مشكلات دانشگاه علوم پزشكي شهركرد است / دانشگاه گرفتار شكاف آموزشي ميان آموزش باليني عمومي و تخصصي شده است

اياب و ذهاب دانشجويان و اساتيد از مشكلات دانشگاه علوم پزشكي شهركرد است / دانشگاه گرفتار شكاف آموزشي ميان آموزش باليني عمومي و تخصصي شده است

جاده مناسب و تسهيلات رفاهي براي دانشجويان و اساتيد با توجه به بعد مسافت ميان دانشكده ها با مراكز ستادي و مراكز آموزشي باليني موجود در شهركرد ضروري است.

مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در گفتگو با خبرنگار مهر، همزمان با سفر رئيس جمهور به استان چهارمحال و بختياري گفت: كمبود اعتبارات آموزشي و عمراني ملي و عدم تخصيص به موقع آنها موجب مي شود تا پروژه هايي مانند بيمارستان آموزشي، فضاي آموزشي سالن اجتماعات و فضاهاي فرهنگي به موقع پايان نيابد.

"سيف الله برجيان" در خصوص مشكلات آموزشي و پژوهشي اين دانشگاه گفت: نبود دوره هاي دستياري و تكميلي در اين دانشگاه موجب شده تا شكاف آموزشي ميان آموزش باليني عمومي و تخصصي ايجاد شود كه با نيازهاي استان همخواني ندارد.

مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شهركرد تصريح كرد: كوي اساتيد و مراكز فرهنگي و تحصيلي براي فرزندان اعضاي هيئت علمي در استان چهارمحال و بختياري نسبت به ديگر استان هاي همجوار ايجاد نشده و همين امر موجب شده تا جاذبه هاي كافي در استان جهت جذب و حفظ اعضاي هيئت علمي و پرسنل با تجربه وجود نداشته باشد.

وي با اشاره به ناكافي بودن مراكز تحقيقاتي مورد نياز اساتيد و دانشجويان در اين دانشگاه گفت: اعتبارات نامناسب موجب مي شود تا انگيزه دانشجويان و اساتيد براي ادامه فعاليت كاهش پيدا كند همانطور كه در حال حاضر نيز بسياري از دانشجويان به دليل عدم اطمينان شغلي در آينده در زمان تحصيلات خود بي انگيزه هستند.

برجيان خاطرنشان كرد: ايجاد امكاناتي از جمله جاده مناسب و تسهيلات رفاهي براي دانشجويان و اساتيد با توجه به بعد مسافت ميان دانشكده ها با مراكز ستادي و مراكز آموزشي باليني موجود در شهر ضروري است.

وي از كسب رتبه نخست كشوري در  امتحانات جامع علوم پايه دكتري عمومي پزشكي در ميان دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در اسفندماه 1381 و كسب رتبه پنجم در سال 1380 و كسب رتبه هشتم در سال 1382 و كسب رتبه ششم در سال 1383 به عنوان موفقيت هاي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد در سال هاي اخير نام برد.

مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شهركرد اظهار داشت: خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تأسيس دانشكده بهداشت در سال گذشته موافقت كرد و اين دانشكده در سال 84 فعاليت خود را با پذيرش دانشجو در رشته هاي بهداشت با گرايش هاي مختلف آغاز كرد.

وي يادآور شد: پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد رشته ميكروب شناسي و مقطع كارشناسي ناپيوسته بهداشت محيط نيز از سال تحصيلي جاري در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد آغاز شده است.

برجيان در خصوص تعداد دانشجويان اين دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشكي شهركرد يك هزار و 617 دانشجو در دوره هاي روزانه و شبانه و 14 رشته دارد در دانشكده هاي پزشكي و پيراپزشكي، پرستاري و بهداشت و دانشكده پرستاري بروجن مشغول به تحصيل هستند.

وي افزود: از ميان دانشجويان اين دانشگاه، 843 دانشجو در مقطع كارداني، 478 نفر در مقطع كارشناسي، 289 نفر در مقطع دكتري و 7 نفر هم در مقطع كارشناسي ارشد به تحصيل مي پردازند.

مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شهركرد اظهار داشت: 160 نفر در مقطع كارداني، 26 نفر در مقطع كارشناسي، يك نفر در مقطع كارشناسي ارشد و 28 نفر در مقطع دكتري عمومي از اين دانشگاه در سال تحصيلي جاري فارغ التحصيل شده اند.

وي تعداد پذيرفته شدگان سال تحصيلي 85-84 دانشگاه علوم پزشكي شهركرد را 457 نفر  در مقاطع كارداني، كارشناسي و دكتري عمومي ذكر كرد.

برجيان در خصوص خوابگاه هاي موجود در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: 5 خوابگاه كه شامل 2 خوابگاه پسران و 3 خوابگاه دختران است. دانشجويان بومي اين دانشگاه 975 نفر و غير بومي 649 نفر است.

وي تعداد دختران دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد را سه برابر تعداد پسران اين دانشگاه اعلام كرد و افزود: تعداد دانشجويان دختر در اين دانشگاه يك هزار و 216 نفر و تعداد دانشجويان پسر 401 نفر است.

مديركل آموزش دانشگاه علوم پزشكي شهركرد نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد را يك به 14 عنوان كرد و اضافه كرد: 6 دانشيار، 58 استاديار و 42 مربي در اين دانشگاه امر آموزش دانشجويان را بر عهده دارند.

وي از رشته هاي پزشكي عمومي، كارشناسي ارشد ميكروب شناسي و انگل شناسي، كارشناسي پيوسته و ناپيوسته پرستاري، كارشناسي ناپيوسته بهداشت محيط، كارداني مامايي، اتاق عمل، هوشبري، علوم آزمايشگاهي، بهداشت محيط، بهداشت عمومي با دو گرايش مبارزه با بيماري ها و بهداشت خانواده به عنوان رشته هاي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد نام برد. 

برجيان تأكيد كرد: دانشكده پرستاري بروجن مكاتباتي را در زمينه ايجاد 3 رشته پيراپزشكي مقطع كارداني انجام داده كه موافقت ضمني آن انجام گرفته است و راه اندازي دوره دستياري در رشته داخلي و طب اورژانس از جمله نيازهاي استان و دانشگاه است.

کد خبر 293706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha