۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۹

ظریف به وین رفت/آغاز نشست سوریه

ظریف به وین رفت/آغاز نشست سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان، تهران را به مقصد وین ترک کرد تا در نشست بررسی اوضاع سوریه با حضور وزرای خارجه آلمان، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین، عربستان، ترکیه، عمان در وین شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، وزیر امور خارجه کشورمان، تهران را به مقصد وین ترک کرد تا در نشست بررسی اوضاع سوریه در هتل امپریال وین شرکت کند.

ظریف عصر امروز با «جان کری» وزیر خارجه امریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار می کند و درباره آخرین تحولات سوریه به رایزنی می پردازد.

منابع غربی روز چهارشنبه به نقل از مقامات امریکایی از دعوت ایران برای اجلاسی که قرار است در وین به منظور بررسی راهکارهای حل و فصل بحران سوریه برگزار شود خبر دادند. 

مرضیه افخم نیز این دعوت را تایید کرد و گفت: درخواست ها را بررسی کردیم و قرار شد در سطح وزیر خارجه در نشست وین شرکت کنیم.

آغاز نشست سوریه از امروز در وین با حضور ایران و چین 

در حالیکه با ورود وزیران خارجه برخی از کشورها، مذاکرات درباره سوریه رسماً از روز پنجشنبه در وین آغاز می شود، مقامات آگاه در وین از حضور چین در  نشست سوریه  خبر می دهند.

جان کری وزیر خارجه امریکا ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران وارد وین شده است و بلافاصله دیدارهای دوجانبه و چند جانبه در هتل امپریال وین آغاز شده است.

وزیر خارجه امریکا  قرار است شامگاه روز پنجشنبه نیز با وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کند.

سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه نیز عصر امروز وارد وین می شود و سپس وزرای خارجه امریکا، روسیه،  عربستان سعودی و ترکیه در هتل امپریال وین با یکدیگر دیدار خواهند داشت. 

وزرای خارجه کشورهای آلمان و فرانسه فردا به اجلاس وین می پیوندند و در مذاکرات حضور خواهند داشت.     

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان هم در صدر هیاتی برای شرکت در این مذاکرات به وین سفر کرده است. به گفته منابع آگاه وزیرخارجه عمان نیز در نشست وین حضور دارد. 

هتل امپریال وین برای دومین بار میزبان نشست سوریه است.

نخستین دور نشست وین در باره سوریه جمعه هفته گذشته در هتل امپریال وین با حضور وزرای خارجه امریکا، روسیه، عربستان سعودی، ترکیه و اردن برگزار شد. 

از نتایج این نشست یک روزه وزیران خارجه شرکت کننده اطلاعات چندانی در اختیار خبرنگاران قرار ندارد و تنها اعلام شده است که فضای مذاکرات مثبت بوده و طرفین بر یافتن یک راه حل سیاسی تاکید کرده اند.

کد خبر 2952978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha