۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۴۲

معاون استاندار بوشهر:

اتحاد شیعه و سنی در استان بوشهر/لزوم تقویت روحیه هم‌گرایی مذهبی

اتحاد شیعه و سنی در استان بوشهر/لزوم تقویت روحیه هم‌گرایی مذهبی

بوشهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تقویت روحیه هم‌گرایی مذهبی گفت: اتحاد شیعه و سنی در استان بوشهر از موضوعات مهم مد نظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح‌الله حقیقی عصر چهارشنبه در نشست با مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر شاهد اتحاد خوبی بین شیعه و سنی در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی بر همزیستی مسالمت‌آمیز برادران اهل سنت استان بوشهر با شیعیان تاکید کرد و افزود: اهل تسنن برادران دینی ما هستند و در برهه‌های مختلف زمانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایفای نقش موثری پرداخته‌اند.

حقیقی خواستار توجه بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی به استان بوشهر شد و افزود: همه ما به عنوان سربازان نظام مقدس اسلامی و ولایت انجام وظیفه می‌کنیم و شما در مرکز و ما در استان باید تلاش کنیم از نظر نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات زمینه لازم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت تقویت و توسعه وحدت اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام احمد حاتمیان ضمن تشریح رسالت اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اساس کار این مجموعه را تکیه بر مشترکات دینی و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه استان بوشهر در توسعه کشور بر اهمیت اشاعه وحدت اسلامی در سطح کشور، بیان کرد: استان بوشهر از نمونه‌های موفق در زمینه همگرایی مذهبی در سطح کشور است.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل در حوزه ادیان و مذاهب، برنامه هایی از قبیل نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع استان، برگزاری جشنواره های شعر تقریب مذاهب، برگزاری کارگاه های نحله های انحرافی و سایر اقدامات فرهنگی را از برنامه های اداره کل تبیلغات اسلامی استان عنوان کرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به جایگاه رفیع استان بوشهر در توسعه کشور اظهار داشت: دشمن با بهره‌گیری از تمام امکانات و ابزار خود در صدد ایجاد شکاف و شبهه افکنی در بین جوانان مسلمان است.

حجت الاسلام حسین رزمجو تصریح کرد: در تعامل با اهل سنت باید بحث های علمی و منطقی داشته باشیم و با برخورد کریمانه به دنیا ثابت کنیم نظام جمهوری اسلامی متعلق به همه افراد کشور است.

این نشست به منظور بررسی راه‌های توسعه فرهنگی استان بوشهر و دستیابی به راهکارهای عملی ارتقای سطح فرهنگ دینی و تقویت روحیه همگرایی مذهبی برگزار شد.

کد خبر 2958421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha