۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

کهگیلویه وبویراحمد پایین ترین نرخ شهریه مدارس غیردولتی را دارد

کهگیلویه وبویراحمد پایین ترین نرخ شهریه مدارس غیردولتی را دارد

یاسوج - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه این استان پایین ترین نرخ شهریه مدارس غیردولتی را در کشور دارد و افزایش این نرخ یکی از مهمترین مطالبات مؤسسان این مدارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی زارع پور ظهر سه شنبه در همایش مدیران و مؤسسین مدارس و مراکز غیردولتی و آموزش از راه دور و امور شوراهای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اهمیت و جایگاه مشارکت در نظام آموزش و پرورش مورد اجماع و اتفاق نظر همه کارشناسان است.

وی اظهار داشت: در این راستا آموزش و پرورش فرایندی ذاتا اجتماعی، تعاملی، تعاونی و پرهزینه است.

زارع پور با بیان اینکه آثار مصرف هزینه در آموزش و پرورش در بلند مدت ظاهر می شود، یادآور شد: این نهاد یک تعاونی است و نیاز به مشارکت همه دستگاه ها و مردم دارد.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد با آموزش و پرورش مشارکت می کنند، اما در کشور ما این نهاد حاکمیتی است به همین علت شاهد مشارکت لازم نیستیم.

تنها راه نجات آموزش و پرورش مشارکت مردم است

مدیرکل آموزش و پرروش استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه تنها راه نجات این نهاد مشارکت مردم است، تصریح کرد: ظرفیت های قانونی زیادی در این نهاد برای مشارکت مردم وجود دارد که قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از مهمترین این ظرفیت ها است.

زارع پور قانون تشکیل انجمن اولیاء و مربیان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بالادست ترین سند آموزشی و قانون مدارس غیردولتی را از دیگر ظرفیت ها عنوان کرد.

وی با اشاره به جمعیت ۱۴۳ هزار نفر دانش آموزان این استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت این دانش آموزان شامل ۱۵ هزار و ۲۱۱ دانش آموز بدون احتساب نوآموزان مراکز پیش دبستانی در مدارس غیردولتی به تحصیل مشغول هستند که آمار قابل ملاحظه ای است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان برای نخستین بار در سال جاری در تهران برگزار شد، گفت: در این جشنواره خیرین تعهد دادند که حدود ۲۶ میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام این استان کمک کنند.

نجصیل ۱۵۲۱۱ دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی در مدارس غیردولتی

زارع پور بیان کرد: ۱۴۳ مدرسه غیردولتی با جمعیت ۱۵ هزار و ۲۱۱ نفر و با بهره گیری از ۷۲۶ کلاس درس در این استان وجود دارد که هزار و ۴۲۳ معلم بازنشسته و آزاد در این مدارس تدریس می کنند.

وی با اشاره به وجود هزار و ۴۰۵ کلاس درس هوشمند در این استان، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۰ کلاس هوشمند مربوط به مدارس غیردولتی استان است.

مدیرکل آموزش و پرروش استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از فعالیت ۲۰۰ مرکز علمی آزاد و زبان خارجه، ۳۲۲ مرکز غیردولتی پیش دبستانی با هفت هزار و ۴۳۱ نوآموز و ۴۱۷ مربی، ۳۹ مرکز آموزش از راه دور با جمعیت چهار هزار و ۸۲ نفر و همچنین فعالیت پنج مدرسه وابسته و ۳۸ مدرسه هیأت امنایی با پوشش تحصیلی ۱۲ هزار و ۵۹۷ دانش آموز در این استان خبر داد.

زارع پور در ادامه نرخ شهریه مدارس غیردولتی این استان بویژه در مراکز پیش دبستانی را پایین دانست و گفت: متأسفانه استان کهیگلویه و بویراحمد پایین ترین نرخ شهریه مدارس غیردولتی را در کشور دارد و افزایش این نرخ یکی از مهمترین مطالبات مؤسسان مدارس غیردولتی است.

کد خبر 2994673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha