۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲

دبیر در صحن شورا عنوان کرد؛

انتقاد از شیوه اجرای مصوبه تخفیف خوش حسابی

انتقاد از شیوه اجرای مصوبه تخفیف خوش حسابی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در صحن شورا از شیوه اجرای مصوبه تخفیف خوش حسابی پرداخت نقدی مطالبات شهرداری انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دبیر در جریان بررسی دو فوریت لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات  شهرداری تهران اظهار داشت: در شورای سوم در راستای اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی؛ شورا به شهرداری تهران اجازه داد تنها به کسانی که کل بدهی خود را به صورت نقدی به حساب درآمدی خزانه شهرداری پرداخت می کنند ۱۸ درصد تخفیف بدهد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ نرخ پاداش و جایزه خوش حسابی به ۲۳ درصد افزایش یافت و با اینکه این درصد دائمی نبود اما در شهرداری به صورت دائم اعمال شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی سود بانکی، گفت: نرخ پیشنهادی تخفیف ۲۷ درصد قابل بحث است و باید بدانیم این لایحه هیچ رونقی در ساخت و ساز ندارد.

دبیر با بیان اینکه ما باید شهر را برای آیندگان نیز نگاه داریم؛ تاکید کرد: در شورای قبل این مصوبه تنها برای کسانی بود که مطالبات شهرداری را به صورت نقد به خزانه شهرداری پرداخت می کنند اما در بسیاری از مناطق حتی برای پرداخت های غیرنقد و تهاترها نیز این تخفیف اعمال می شود که این کار غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: آمار فیش هایی که در سیستم ثبت شده به همراه پیش فیش هایی که به صورت غیر سیستمی صادر شده برای بررسی این طرح ضروری است. چرا که ما در شورا باید بدانیم درباره چند میلیارد تومان تصمیم گیری می کنیم.

کد خبر 3015706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha