۲۳ دی ۱۳۹۴، ۸:۰۷

در سال ۹۴

تولید گاز تصفیه‌شده در مجتمع گازی پارس‌جنوبی ۱۸ درصد افزایش یافت

تولید گاز تصفیه‌شده در مجتمع گازی پارس‌جنوبی ۱۸ درصد افزایش یافت

بوشهر - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سال ۹۴ شاهد افزایش ۱۸.۳ درصدی تولید گاز تصفیه شده در این مجتمع هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حسنی عصر سه‌شنبه در نشست مسئولان شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه پارس جنوبی صورت گرفته است و شاهد افزایش تولید گاز در این مجتمع هستیم.

وی توسعه برنامه‌های آموزشی را به عنوان یک اولویت مهم در دست‌یابی به توسعه و پیشرفت دانست و ادامه داد: نیروهای جوان و متخصصی در مجتمع گاز پارس جنوبی مشغول به فعالیت هستند و این موضوع باعث بهبود اجرای فعالیت‌ها شده است.

حسنی با بیان اینکه مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در تولید گاز كشور است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی فازهای جدید شاهد افزایش چشمگیر تولیدات در این مجتمع هستیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای توجه به نیروی انسانی، ادامه داد: با توجه به توسعه پالایشگاه‌های مجتمع و بالا رفتن حجم تولید، نیروهای انسانی شاغل در مجتمع به ۲۱ هزار نفر خواهد رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تلاش برای حفظ تولید پایدار و برداشت حداكثری از مخزن مشترك پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: کاهش ۲۷ درصدی زمان تعمیرات اساسی در این مجتمع باعث شده تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد بیشتر نصیب كشور شود.

وی از افزایش ۱۸.۳ درصدی تولید گاز تصفیه شده در مجتمع گازی پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید گوگرد در این مجتمع نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

حسنی در ادامه از افزایش هشت درصدی تولید اتان در این مجتمع خبر داد و بیان کرد: در سال جاری شاهد افزایش ۴۰ درصدی تولید پروپان و افزایش ۲۴ درصدی تولید بوتان در مجتمع گازی پارس جنوبی هستیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در سال جاری نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۴.۵ میلیارد دلاری اضافه تولید مجتمع گاز پارس جنوبی هستیم.

کد خبر 3023636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha