۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۱۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان:

اصفهان با۴۲میلیون تن محصول بیشترین تولیدات گلخانه‌ای کشور را دارد

اصفهان با۴۲میلیون تن محصول بیشترین تولیدات گلخانه‌ای کشور را دارد

اصفهان -معاون بهبودتولیدات گیاهی جهادکشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان رتبه نخست تولیدات گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده است،گفت:تولیدات گلخانه‌ای استان۴۲ میلیون تن گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر محسن‌زاده کرمانی ظهر دوشنبه در نشست خبری افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی استان در دهه فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود یک هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای کشور در استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارشات در حال حاضر تولیدات گلخانه‌ای استان اصفهان ۴۲ میلیون تن گزارش شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی استان بالای ۲۷۱ هزار هکتار است، افزود: بیش از ۲۴۲ هزار هکتار از این اراضی مربوط به کشت آبی و بقیه این عدد سهم کشت دیم است، که در تولید بذر سیب زمینی، گلرنگ، ذرت علوفه‌ای رتبه نخست کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: ۱۴ درصد اراضی کشاورزی استان باغات است که سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن میوه از آن برداشت می‌شود.

محسن‌زاده کرمانی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی «باغ مادر نهال» استان اصفهان اظهار داشت: این مرکز با هدف تولید نهال مرغوب و دارای ارزش ژنتیکی و نداشتن آفات و بیماری‌ها برای میوه‌های سردسیر و معتدل از جمله دانه‌ای و هسته‌ای راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ ماه است که نهال‌های این باغ در یکی از گلخانه‌های اصفهان قرنطینه شده است، افزود: این امر به دلیل آلوده نشدن نهال‌ها به ویروس و سایر آفات است، پس از این مرحله نهال‌ها به «باغ مادر»در دشت مهیار منتقل خواهد شد که البته سرمایه‌گذار این طرح بخش خصوصی است و نخستین نمونه در کشور نیز محسوب می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تولید بذر غلات گفت: امسال حدود شش هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم و دو هزار و ۲۰۰ تن بذر جو تولید کرده‌ایم.

محسن‌زاده کرمانی درباره وضعیت مکانیزاسیون و ماشین آلات بخش کشاورزی در استان اصفهان نیز ابراز داشت: امسال سازمان جهاد کشاورزی ۲۹۹ دستگاه تراکتور را به کشاورزان تحویل داده است، همچنین از سال گذشته تاکنون حدود یک هزار و ۲۴۰ دستگاه تراکتور با همکاری پلیس راهور در استان اصفهان شماره گذاری شده است.

کد خبر 3039535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha