۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۳:۱۳

در سفر محمود الزهار به اين كشور عنوان شد؛

كويت به تمام تصميمات اتحاديه عرب در قبال فلسطيني ها پايبند است

شيخ صباح الاحمد الصباح امير كويت در ديدار با محمود الزهار وزير امورخارجه تشكيلات خودگردان فلسطين به رهبري حماس بر پايبندي كشورش به تمام تصميمات اتحاديه عرب در قبال فلسطيني ها تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري مهربه نقل از روزنامه الراي العام ، دركنفرانس مطبوعاتي كه پس از ديدار محمود الزهار با مقامات كويتي برگزار شد ، محمد الصباح السالم الصباح وزير امورخارجه كويت  اعلام كرد در اين ديدار (الزهار با اميركويت) شيخ صباح الاحمد الصباح درمورد روابط تاريخ كويت و فلسطين و حمايتي كه كويت از فلسطيني ها در قضيه فلسطين ارائه داد، گفتگو كرد.

به گفته محمد الصباح، دراين ديدار، امير كويت با تاكيد بر اهميت وحدت ملي فلسطين در اين مرحله،خاطر نشان كرد كه كويت خود را به تمام تصميمات  اتحاديه عرب ملزم مي داند.

الزهارهم دراين كنفرانس مطبوعاتي اظهار داشت: در اولين سفرم به كويت عممق روابط ملت كويت با ملت فلسطين و نقاط مشترك  ميان آن دو را درك كردم.

محمود الزهار پيش از سفر به كويت در دمشق بود و از آنجا از راه مصر وارد كويت شد.

در آغاز ماه جاري فروردين ماه هيئت بلند پايه اي از طرف حماس به رياست خالد مشعل رئيس دفترسياسي اين جنبش براي ديدار و گفتگو با مقامات كويتي وارد اين كشورشدند.

 سفر دوره اي الزهار به كشورهاي عربي واسلامي از 14 آوريل( 25 فروردين ماه) به قاهره آغازشد.

الزهار تاكنون از مصر و سوريه ديدار كرده است و قرار است درادامه اين سفر از ديگر كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز ديدن كند.

سفر دوره اي الزهار به كشورهاي عربي و اسلامي با هدف جلب كمك هاي مالي براي دولت فلسطين در پي آن آغاز شده است كه غرب و در راس آن آمريكا قطع كمك هاي مالي به اين دولت را تنها راه براي  اجراي شروط خود دانستند.

از جمله شروط غرب اين است كه دولت فلسطين به رهبري حماس بايد رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد و به زعم خود دست از خشونت (مقاومت) بردارد.

کد خبر 316141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha