شیخ قاووق:

عربستان با هجمه ساختگی علیه لبنان قصد جبران ناکامیهای خود را دارد

عربستان با هجمه ساختگی علیه لبنان قصد جبران ناکامیهای خود را دارد

رئیس شورای اجرایی حزب الله اظهار داشت که رژیم سعودی با هجمه ساختگی علیه لبنان سعی دارد بر ناکامی های خود در منطقه سرپوش بگذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، شیخ «نبیل قاووق» رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که تمام خواسته های صهیونیستی، سعودی و تکفیری در منطقه به رویارویی با محور مقاومت خلاصه می شود و به همین دلیل حزب الله از اینکه از سوی اسرائیل، تروریست های تکفیری و رژیم سعودی مورد هدف قرار بگیرد غافلگیر نمی شود، چرا که تمام دشمنان مقاومت امروز در سنگر تکفیری ها جمع شده اند.

وی همچنین اظهار داشت که مقاومت علیرغم تمام این تهدیدات و فشارها به پیروزی های پی در پی دست پیدا کرده و به دستاوردهای نظامی و سیاسی با وجود تمام فشارهای اقتصادی و تحریکات رسانه ای و طایفه ای تحقق می بخشد.

شیخ قاووق گفت: مقاومت امروز در اوج قدرت نظامی، مردمی و سیاسی قرار دارد و این موجب نگرانی برخی ها شده است، چرا که آنها دریافته اند دستاوردهای مقاومت با موضع مقتدرانه خود در مقابل خطرات اسرائیلی، تکفیری و سیاست های سعودی، بسیاری از حوزه ها و معادلات را درنوردیده و امروز به مانع اساسی در مقابل هرگونه تجاوز اسرائیلی، تکفیری یا سیاست های تجاوزگرانه سعودی تبدیل شده است.

وی افزود: برخی تحلیل می کنند که چطور آمریکایی ها، اسرائیلی ها، تکفیری ها و سعودی ها در هجمه علیه حزب الله اشتراک دارند، این در حالی است که باید این سوال را پرسید که آیا آنها به اهداف آشکار و پنهان خود در این راه دست یافته اند؟

شیخ قاووق ادامه داد: آنها سعی داشتند مردم را از مقاومت دور کنند اما مردم پس از مشاهده هجمه ظالمانه سعودی ها علیه حزب الله و پس از آنکه اهداف سعودی ها برملاشده و معلوم شد آنها بدون دریافت چیزی کمک نمی کنند بلکه خواهان گرفتن امتیاز از لبنانی ها و تغییر هویت ارتش لبنان و مواضع لبنان و کشاندن لبنانی ها به سمت فتنه داخلی هستند به درستی مواضع حزب الله بیشتر پی بردند. گویا رژیم سعودی بر پیوستن لبنان به ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن یا سوریه حساب باز کرده بود.

وی گفت: رژیم سعودی در حال حاضر در وضعیت یاس به سر می برد چرا که از زمان تجاوز به یمن یک سال گذشته و صنعاء همچنان پایدار است و سقوط نکرده است. وضعیت در سوریه نیز به همین منوال است به گونه ای که پنج سال از بحران در سوریه سپری شده و دمشق همچنان پایدار است و سقوط نکرده است. بنابراین رژیم سعودی که سیاست هایش در یمن، عراق، سوریه و لبنان به شکست انجامیده است سعی دارد با هجمه ساختگی علیه لبنان و باج خواهی از لبنانی ها و کشاندن آنها به سمت فتنه داخلی ناکامی های خود در منطقه را جبران کند.

شیخ قاووق همچنین اظهار داشت: رژیم سعودی در این راه نیز شکست خورده و مجددا در محاسبات خود دچار اشتباه شده است چرا که لبنان صحنه مناسبی برای جبران ناکامی های عربستان در منطقه نیست و فتنه ناپذیر است و ارتش لبنان هم قابل چپاول و باج گیری نیست. اراده ما محکمتر از آن است که کسی به آن خدشه وارد کند و کرامت ما عزیزتر از آن است که کسی به آن دست اندازی نماید.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در ادامه افزود: روزهای آینده نشان خواهد داد که رژیم سعودی با هجمه ساختگی علیه لبنان مرتکب ماجراجویی نسنجیده ای شده است بویژه اینکه رژیم سعودی با این کار تنها حزب الله، ارتش و فرقه و مذهب معینی را هدف قرار نداده است بلکه به کرامت و حاکمیت تمام لبنانی ها تعدی نموده است. بنابراین رژیم سعودی با هجمه ساختگی علیه لبنان وارد ماجراجویی نسنجیده ای شده است و امروز در تنگنا قرار گرفته و نمی داند چگونه، چه زمانی و کجا به این هجمه ظالمانه علیه لبنان که نتیجه ای جز شکست و ناکامی ندارد، پایان می دهد.

قاووق تصریح کرد: مقاومت که در میادین نبرد معادلات را ثبت کرده است قویتر و بزرگتر از آن است که در مقابل باج خواهی احدی در جهان گردن نهد و کرامت ما ارزشمندتر از آن است که کسی در جهان به آن دست اندازی نماید.

وی همچنین گفت: لبنان امروز با فشارهای اقتصادی، سیاسی و تحریکات فرقه ای مواجه است و منبع آن نیز رژیم فرقه گرای سعودی است. اگر کسی منتظر است که ما به خاطر موضع خود درباره محکومیت تجاوز سعودی به یمن عذرخواهی کنیم یا اینکه کسی انتظار دارد حزب الله برای بیان حق در مقابل ظالمان عذرخواهی کند بسیار، بسیار و بسیار منتظر خواهد ماند و ما همچنان به موضع برحق خود در عمل به مسئولیت های دینی، انسانی و اخلاقی برای مواجهه با ظلم و طرح های تکفیری و فتنه جویانه ملتزم خواهیم بود.

 

کد خبر 3568071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha