۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۴۷

سرافراز در جشن یک‌سالگی افق:

هدف شبکه افق ترویج گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری است

هدف شبکه افق ترویج گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری است

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد هدف شبکه افق ترویج گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم جشن یکسالی شبکه افق که امشب ۱۲ اسفندماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با گرامیداشت یاد شهدا گفت: من اینجا آمدم تا از دست اندرکاران این شبکه و آنهایی که برای راه اندازی آن تلاش کردند، قدردانی کنم. من برای آنهایی که در این یکسال برای شبکه افق زحمت کشیده اند آرزوی به روزی دارم و همچنین توفیق این شبکه و حرکت رو به تکامل آن را خواهانم.

وی ادامه داد: شبکه افق حدود یک سال است که در میان ۲۰ کانال قرار گرفته است. از اقدامات اولیه ما این بود که این شبکه برای همه ملت ایران سراسری کنیم تا همه از آن بهره مند شوند. این شبکه برنامه هایی خود را با آثار مستند آغاز کرد و پیشرفت بسیار خوبی داشت.

سرافراز با اشاره به مستندهای شبکه افق عنوان کرد: همانطور که بخش هایی از مستندهای این شبکه را در اینجا دیدید شبکه افق رشد بسیار خوبی را در حوزه مستند داشته است و ما امیدواریم این رشد ادامه پیدا کند. مستند یکی از قالب های پرطرفدار تلویزیون است که گاهی از سایر برنامه ها و همچنین از فیلم های سینمایی نیز تاثیرگذار تر است و اگر درست استفاده شود موفق تر از سایر برنامه ها هم خواهد بود.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: شبکه افق این توانایی را دارد که از این قالب برای رشد خود استفاده کند. شبکه افق نه تنها در جا نزده ست بلکه همواره در حال رشد و نوآوری بوده است و هر روز بهتر از روز قبل به برنامه سازی پرداخته و مخاطبانش را به تفکر وا داشته است.

وی با اشاره به هدف شبکه افق تصریح کرد: هدف این شبکه ترویج گفتمان امام، انقلاب و رهبری است. شناساندن این گفتمان و جا انداختن آن در قالب های تلویزیونی کاری بسیار سخت و پیچیده است و این شبکه باید از همه قالب های موجود اعم از فیلم و سریال، سرود و موسیقی، کلیپ، برنامه ترکیبی، مستند و ... بهره بگیرد تا این گفتمان را گسترش دهد.

سرافراز تاکید کرد: امروز تجلی گفتمان انقلاب، گفتمان مقاومت است و آنچه که شهدای جنگ تحمیلی، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای حرم و مقاومت انجام دادند. زمانی مقاومت در داخل مرزهای کشور صورت می گرفت و ما در درون مرزها در مقابل جبهه استکبار می جنگیدیم اما امروز صحنه مقاومت در کل منطقه خاورمیانه است. اینکه انگیزه های این مقاومت چیست و چگونه باید ادامه پیدا کند، رسالت این شبکه است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سایر شبکه های تلویزیونی اظهار کرد: جای شبکه افق در مجموعه شبکه های تلویزیونی که در حوزه مباحث معارفی، سرگرم سازی، کودک و ... فعالیت می کنند، خالی بود. رسالت این شبکه تبیین مقاومت و گفتمان اسلامی است و امیدواریم این شبکه، این رسالت را به خوبی انجام دهد.

سرافراز در پایان سخنان خود عنوان کرد: من از سید جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق و دست اندرکاران این شبکه تشکر می کنم و برای آنها آرزوی توفیق دارم که بتوانند رسالت مهم شبکه را به خوبی انجام دهند تا روز به روز میزان تاثیرگذاری آن بیشتر شود.

در این مراسم با دعوت از حجت الاسلام بصیر سلحشور فرزند فرج الله سلحشور از این کارگردان فقید تجلیل شد. همچنین محمدحسین مهدویان برای ساخت نماهنگ «چشم به راه» با موضوع شهدای غواص مورد تجلیل قرار گرفت.

کد خبر 3571534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha