۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۲۶

از سوی مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن؛

فراخوان برای شرکت در آزمون «ترنم وحی» منتشر شد

فراخوان برای شرکت در آزمون «ترنم وحی» منتشر شد

مرحله مقدماتی هشتمین دوره آزمون سراسری حفظ ، ترجمه و تدبر کل قرآن «ترنم وحی » ویژه حفاظ کل عضو مؤسسه کشوری مهد قرآن اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه اعضای ستاد مرکزی آزمون  «ترنم وحی » که ۲۲ اسفندماه تشکیل شد بهره‌مندی از ظرفیت های ستادی ، پشتیبانی ، تبلیغات و اطلاع رسانی دفتر مرکزی و همکاری تمامی مسئولین و مدیران مهد قرآن استانها و شهرستانها جهت برگزاری شایسته هشتمین دوره آزمون سراسری «ترنم وحی» به عنوان رخداد مهم قرآنی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 سید محمود چاوشی مدیر مؤسسه کشوری مهد قرآن در این جلسه برگزاری آزمون سراسری ترنم وحی را نمایش همدلی ، رشد و شکوفایی حفاظ کل کلام وحی و تکریم نخبگان قرآنی جامعه دانست و  گفت: تحقق ارزش ها و فرهنگ غنی و مفاهیم متعالی قرآن کریم ، ظهور و بروز علمی و عملی آموزه ها و مفاهیم و دستورات آن در بین تمامی اقشار جامعه و رفتارهای فردی از اهداف عالی فعالیت های مؤسسه کشوری مهد قرآن است . آزمون کتبی و شفاهی مرحله مقدماتی حفظ کل قرآن و ترجمه و مفاهیم و نکات تدبری از۹ جلد کتاب آموزش مفاهیم قرآن- روز پنجشنبه۲۳ اردیبهشت ماه ۹۵ همزمان در استانها و شهرستانها برگزار خواهد شد .

یادآور می شود از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۴ طی هفت دوره تعداد ۲۶۸۵ حافظ کل قرآن در آزمون های سراسری ترنم وحی ، شرکت داشتند که در هر دوره با انجام آزمون توسط داوران بین المللی کشورمان ، و کسب نمره حدنصاب ؛ گواهینامه قبولی به همراه یک قطعه سکه بهار آزادی به قبول شدگان اهداء شده است .

 مؤسسه کشوری مهد قرآن اولین نهاد آموزشی قرآن غیر دولتی و عام المنفعه در کشور می باشد که از سال ۱۳۷۱ به همت حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فومنی الحائری در راستای ترویج و گسترش فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) جهت همه اقشار جامعه تأسیس گردیده است . آموزش ، رشد و شکوفایی بیش از  یکصدهزار حافظ قرآن از حفظ یک جزء تا کل قرآن و بیش از    سه هزار حافظ کل بخشی از ارادت و خادمی مجموعه مؤسسه به ساحت مقدس قرآن کریم است .

کد خبر 3581133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha