۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶

مدیر نظارت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد:

ضرورت شناسنامه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی و باغات مازندران

ضرورت شناسنامه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی و باغات مازندران

ساری - مدیر نظارت مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی و باغات استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مکرمی عصر پنج‌شنبه در کنگره سراسری غذا و سلامت که در مجتمع پیامبر اعظم در حال برگزاری است، اظهار داشت: فرآورده‌های سلامت‌محور ازجمله داروها، مکمل‌ها، اقلام آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی بخشی تولید داخلی و بخشی دیگر وارداتی است که پارامترهای نظارت و کنترل بر آن بایستی رعایت شود.

وی افزود: به خاطر گستردگی مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت‌محور، نظارت صد در صد بر کلیه این مراکز امکان‌پذیر نیست و هرساله به‌صورت رندم نظارت بر برخی مراکز صورت می‌گیرد.

مدیر نظارت مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیان داشت: باوجوداینکه نظارت لازم در مدخل ورودی فرآورده‌های سلامت‌محور در کشور صورت می‌گیرد، تصریح نمود: بااین‌وجود تنها بر ۲۰ درصد صنایع مواد غذایی و عرضه آن نظارت می‌شود.

مکرمی، با اشاره به اینکه برنج و مرکبات به‌عنوان مهم‌ترین محصولات مازندران است، بر ضرورت شناسنامه‌دار کردن زمین‌های کشاورزی و باغات استان تأکید کرد و افزود: مردم به‌عنوان مصرف‌کننده می‌توانند مهم‌ترین نقش را در نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ایفاء کنند.

این کارشناس علوم تغذیه، اظهار کرد: با نصب برچسب اصالت بر روی تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، دست افراد سودجو در ارائه محصولات تقلبی کوتاه شده است.

وی در ادامه یادآور شد: با این برچسب امکان ردیابی کالا وجود دارد که مصرف‌کننده یا خریدار می‌تواند با تطبیق مشخصات کالا با آنچه در شبکه ملی غذا و دارو است از اصالت جنس خریداری‌شده مطلع شود.

کنگره غذا و سلامت در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران در هفت محور، غذا و بیماری واگیر، غذا و بیماری غیر واگیر، عادات و آداب غذایی در بستر فرهنگ، بهداشت ایمنی و امنیت غذایی، آلاینده‌های زیست‌محیطی و ایمنی غذایی، تغذیه در گروه‌های خاص و مکمل‌های غذایی در حال برگزاری است.

کد خبر 3598804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha