۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۲

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی:

مرکز آموزشی حمایت کودک وخانواده درخراسان شمالی راه اندازی می شود

مرکز آموزشی حمایت کودک وخانواده درخراسان شمالی راه اندازی می شود

بجنورد - مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از راه اندازی مرکز آموزشی حمایت کودک و خانواده با رویکرد ارائه خدمات اجتماع محور در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، رضا اله وردی با بیان اینکه در حال حاضر تنها یک مرکز کودکان خیابانی در مرکز استان به صورت شبانه روزی به جامعه هدف ارائه خدمات می کند گفت: به زودی مرکز آموزشی حمایت کودک و خانواده و با رویکرد ارائه خدمات اجتماع محور برای آموزش های لازم به این کودکان راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار سال گذشته ۸۷ کودک در این مرکز پذیرش شده اند که بیشترین آن ها شش الی ۱۱ سال هستند و از این تعداد ۵۱ نفر کودک خیابانی و ۳۶ نفر کودک کار شناسایی شده اند.

به گفته اله وردی اکثریت این کودکان دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند.

وی افزود: مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده در راستای ارائه خدمات روانشناسی و مددکاری به کودکان کار و کودکان خیابانی به صورت روزانه ارائه خدمات خواهد کرد.

اله وردی هدف از تأسیس این مرکز را تغییر نگرش کودکان نسبت به کار در خیابان عنوان کرد و گفت:  کودکان با فراگیری مهارت های لازم ضمن داشتن امنیت در کنار خانواده، ارزش های والاتری همچون ادامه تحصیل و اهداف متعالی تر را درخود پرورش می دهند.

به گفته وی حمایت های مالی مقطعی نیز از دیگر خدمات این مرکز روزانه خواهد بود که به این کودکان و خانواده آنان در طول سال پرداخت می شود.

گفتنی است: در تعاریف بین المللی کودکان خیابانی به افراد زیر ۱۸ سال اعم از پسر و دختر گفته می شود که برای ادامه بقاء خود مجبور به زندگی در خیابان هستند و کودکان کار نیز به کودکانی اطلاق می شود که به دلیل نابسامانی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... از آموزش، بهداشت، تغذیه، امنیت و دیگر حقوق خود محروم مانده و ناگزیر به کار در خیابان، مزارع، کارگاه ها و ... شده اند.

کد خبر 3611293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha