۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۷

در صورت اجرای حكم تخليه و تعطيلی موزه شاهرود؛

اشيای موزه شاهرود به سمنان منتقل می شود

اشيای موزه شاهرود به سمنان منتقل می شود

سمنان - مسئول موزه‌های استان سمنان ضمن اشاره به اقدام شهرداری شاهرود برای بازپس‌گیری ساختمان موزه، گفت: مخزن اصلی آثار تاريخی استان در سمنان، پذيرای آثار تاريخی و اجناس این موزه خواهد بود.

سروش هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به اينكه بر اساس حكم شهرداری شاهرود، تنها موزه غنی استان سمنان در شاهرود در آستانه تعطیلی قرار گرفته است، زمينه انتقال اشيای موزه به سمنان فراهم شده است.

وی با تاكيد بر اينكه اولويت اصلی، حفظ اشياء در موزه شاهرود است، گفت: در صورت اجرای حكم تخليه توسط شهرداری، چاره ای جز انتقال اشياء به سمنان برای نگهداری در مخزن اصلی آثار تاريخی استان وجود ندارد.

هاشمی افزود: فضای مورد نياز براي انتقال اشياء فراهم شده و امين اموال استان نيز آمادگی خود را برای تحويل گرفتن آثار اعلام كرده است.

 وی با بیان اینکه شهرداری شاهرود با پیگیری‌های قضایی درصدد بازپس گرفتن ساختمان موزه شاهرود و تعطیلی آن است،  تاكيد كرد:حفظ اشيا و نگهداری مناسب آثار تاريخی واقع در موزه شاهرود، از اهميت بالايی برخوردار است.

مسئول موزه‌های استان سمنان یادآور شد: در موزه شاهرود بيش از ۹۵۰ شی تاریخی و فرهنگی در دو بخش باستان شناسی و مردم شناسی و بيش از ۱۲۰ نسخه خطی و كتب قديمي ارزشمند در معرض دید عموم قرار دارد.

هاشمی با اظهار اینکه در اين موزه آثاری از تپه‌های تاريخی شاهرود شامل تپه بلوار، تپه های منطقه جاجرم، خرقان، طرود و ... به نمايش درآمده است، افزود: قديمی ترين اشيای اين موزه ابزار سنگی و استخوانی مربوط به هشت هزار سال پيش است كه از كاوش‌های باستان شناسی در تپه سنگ چخماق كشف شده است.

کد خبر 3664322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha