۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۰۲

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در گفتگو با مهر:

توسعه سواحل مکران ایران را به چهار راه اقتصادی دنیا متصل می کند

توسعه سواحل مکران ایران را به چهار راه اقتصادی دنیا متصل می کند

بندرعباس - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: حضور در سواحل مکران و توسعه این منطقه و بندرجاسک می تواند کشور ما را به چهار راه اقتصادی دنیا یا به چهار اقیانوس متصل کند.

امیر دریادار دوم حسین آزاد بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری مهر در استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران این خبرگزاری با بیان اینکه در هر منطقه ای که نیروی دریایی حضور یافته آبادانی را برای آن منطقه به همراه آورده است، عنوان کرد: رونقی که نیروی دریایی در سواحل ایجاد می کند، رونق پایدار و مستمر است.

وی ادامه داد: اگر در کنار توسعه زیرساختی و پیشرفت، به امنیت توجه نشود و مورد غفلت قرار گیرد آن توسعه آسیب پذیر است و زمانی که توسعه به سمت مناطق مرزی می آید باید از امنیت و پایداری بیشتری برخوردار باشد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بهترین شهرهای دنیا، شهرهای بندری و در کنار ساحل هستند، تصریح کرد: در ایران نمونه این شهرها کمتر دیده می شود و این نشان می دهد که توسعه سواحل در کشور ما از گذشته مورد غفلت قرار گرفته و نیاز است سیاست های توسعه دریامحور را اجرایی کنیم.

دریادار آزاد با تاکید بر اینکه زیرساخت های مناطق دریایی در کشور باید توسعه یابد، اظهار داشت: حضور در سواحل مکران و توسعه این منطقه و بندرجاسک می تواند کشور ما را به چهار راه اقتصادی دنیا یا به چهار اقیانوس متصل کند و تخلیه و بارگیری کالا برای کشتی ها در بندرجاسک مقرون به صرفه است.

وی گفت: نیروی دریایی در سواحل مکران زیرساخت ها را توسعه داده و با حضور این نیرو خدمات مختلف پزشکی، آموزشی، جاده ای و خدمات اجتماعی در این منطقه توسعه یافته است و بخش عمده ای از توسعه زیرساخت های جاده ای در شرق هرمزگان از زمان حضور نیروی دریایی ایجاد شده است و نگاه نیروی دریایی نیز توسعه سواحل مکران از دروازه آن یعنی میناب و سیریک تا جاسک و دیگر مناطق بوده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: توسعه کشور ما نیازمند نگاه همه جانبه به مقوله توسعه دریامحور و اجرای این سیاست هاست و همه دستگاه ها در این زمینه نقش آفرینی می کنند.

دریادار آزاد در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: کمر رژیم بعث عراق با مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی شکست که تفنگداران و کلاه سبزهای نیروی دریایی همراه با مردم در این مقاومت نقش محوری داشتند.

وی اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر نیز با محوریت و نقش مهم رهبری امام راحل و وحدت فرماندهی و نیروهای عمل کننده صورت گرفت و عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد امروز جزو درس هایی است که در دانشگاه های جنگ دنیا آموزش داده می شود و همه به دنبال کشف تاکتیک های آن هستند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش یادآور شد: با آزادسازی خرمشهر هیمنه رژیم بعثی عراق و استکبار جهانی و همچنین دو ابرقدرت شرق و غرب شکست.

در این دیدار فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از تلاش های سرپرست خبرگزاری مهر در استان هرمزگان و خبرنگاران این خبرگزاری قدردانی کرد.

کد خبر 3665994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha